• Skarpa

Vilka böcker/filmer längtar ni efter att få introducera hos era barn?

Har sett Den oändliga historien med äldsta dottern ikväll. Som jag har väntat på och längtat  efter att hon skall bli tillräckligt stor för att kunna se den med mig!

Har ni några sådana filmer eller böcker (eller annat) som ni längtar efter att få presentera för era barn när tiden känns rätt?

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Vilka böcker/filmer längtar ni efter att få introducera hos era barn?
  • Rottiss

Adjö herr muffin, tycker jag är en fin men sorglig bok som kan komma till användning när barnet har frågor/funderingar kring döden. Tycker den är riktigt vacker!

• Lillium

Alla gamla Disneyfilmer, Lilla sjöjungfrun, Lejonkungen mfl. Längtar men det är några år kvar Flört

• Skarpa
    Lillium skrev 2013-03-15 22:24:58 följande:
    Alla gamla Disneyfilmer, Lilla sjöjungfrun, Lejonkungen mfl. Längtar men det är några år kvar Flört
    Åh, dit har vi kommit Lilla Sjöjungfrun älskar hon, men min favorit, Skönheten och odjuret, ville hon inte ens se klart
  • Eerie

blir absolut inga disneyfilmer för vårt barn, däremot ser jag fram emot att visa filmer av studio ghibli.

• Rainbow Dash

Harry Potter. Tyvärr några år kvar.

Star Wars, de skulle vi kunna ta snart om de bara kunde titta på annat än tecknat.

Astrid Lindgren-böcker såsom Ronja och Mio min Mio. De tar vi väldigt snart.

• Eerie
    Rainbow Dash skrev 2013-03-15 22:44:30 följande:
    Harry Potter. Tyvärr några år kvar.

Star Wars, de skulle vi kunna ta snart om de bara kunde titta på annat än tecknat.

Astrid Lindgren-böcker såsom Ronja och Mio min Mio. De tar vi väldigt snart.
    varför kan de bara titta på tecknat?
  • Sykepleie

Saltkråkan eftersom det är svenskt Har någon samlingsbox med alla

• emelielj

Jag bara älskar den oändliga historien!
    Har köpt hem den serien, lekonkungen, aladdin, skönheten och odjuret och fler disneyklassiker på dvd så vi kan se dem sen.
    Fem myror är fler än fyra elefanter längtar jag mycket till också, den köpte mormor för att ha hos sig,
    Prinsen av Egypten är en speciell film för mig men den känns så hemsk så den får vi väl vänta lite till med.
    Mora träsk som sjunger i en liten konsert såg vi nyligen och han gillar den!
    Ensam hemma filmerna!
    Min son är 1,5 år.

• FrökenFrank

Hmm...nu kom ja å tänka på en film, som jag såklart inte kommer ihåg vad den hette...en tecknad film, om späckhuggare eller delfin eller så, och så va det en scen där hela havet brann för ytan var täckt med olja och de va tvungna att simma jättelångt under vatten för att klara sig...å det är typ det jag kommer ihåg!

Mitt första barn kommer i oktober och ja tänker redan på sånt här! :) "resan till Amerika", " landet för länge sedan", "Robin Hood"...."resan till Melinda"...."dunderklumpen"...åååå, det finns så många bra!

• Blitz
    FrökenFrank skrev 2013-03-16 09:48:00 följande:
    Hmm...nu kom ja å tänka på en film, som jag såklart inte kommer ihåg vad den hette...en tecknad film, om späckhuggare eller delfin eller så, och så va det en scen där hela havet brann för ytan var täckt med olja och de va tvungna att simma jättelångt under vatten för att klara sig...å det är typ det jag kommer ihåg!
    Var det med en späckhuggare? Rädda Willy?
  • Rainbow Dash

Eerie, de gillar inget annat och slutar titta efter 5-10 minuter. Tyvärr.

Narnia vill jag också läsa för dem snart. Kalle och chokladfabriken.
    Finns många böcker.

• Eerie
    Rainbow Dash skrev 2013-03-18 16:59:30 följande:
    Eerie, de gillar inget annat och slutar titta efter 5-10 minuter. Tyvärr.

Narnia vill jag också läsa för dem snart. Kalle och chokladfabriken.
    Finns många böcker.

ah, hahaha ja då är det ju inte så mycket att göra, hoppas det går över ^^
  • Duckan

Star Wars! Den öändliga historien ör en fin saga också. Annie är en gammal favorit och Anne på Grönkulla.

• Blitz
    FrökenFrank skrev 2013-03-18 15:12:58 följande:
    Blitz; näää, de va mycke tidigare än rädda Willy, och animerad! :)
    Nu fick jag världens flashback, det måste bara Samson och Sally, såg det när jag vart liten men hade helt glömt det tills jag googla fram det =) 

• Skarpa
    Blitz skrev 2013-03-19 21:04:13 följande:
    Nu fick jag världens flashback, det måste bara Samson och Sally, såg det när jag vart liten men hade helt glömt det tills jag googla fram det =) 

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag tänkte också på den
  • Blitz

Minns ett program som gick på 3an tror jag, Skurt brukade presentera det och det hette fantastiske Max, om en pojke som åkte ut i rymden med en hund eller katt. Det önskar jag att mitt barn kunde få se, det var hur bra som helst =)

Svar på tråden Vilka böcker/filmer längtar ni efter att få introducera hos era barn?