• Rune

Rättighet

Har en 10 årig dotter sen ett tidigare förhållande som jag har delad vårdnad om. Vi har haft varannan vecka sen seperationen det har funkat sisådär. Nu har jag flyttat ut från stan till en ort som ligger ca 2,5 mil bort. Det finns bra bussförbindelser osv. Men det innebär tidiga mornar och sena eftermiddagar när min dotter är här. Och min dotter saknar sin mamma mycket när hon är här. Nu vill jag att min dotter är här torsd-sönd var annan vecka istället för månd-sönd. För att jag inte tycker att det funkar som det är nu. Hennes mamma tycker att det system vi har funkar jättebra.....min dotters svar på det hela är .... Jag vet inte!...hon vill vara båda sina föräldrar till lags. Har jag som umgänges förälder rätt att bestämma hur ofta min dotter ska vara här?. Vill såklart ha henne här varannan vecka men som det är nu funkar det inte.

• Svar på tråden Rättighet
  • Griseknoen35

Du kan aldrig bli tvingad till mer umgänge än du vill. Men kan ni inte komma överens så är väl familjerätten ett bra ställe att gå till och försöka. Många barn grejar ju inte vv.

Svar på tråden Rättighet