• Anonym

Skulle ni söka jobb där körkort är ett krav även om ni inte har det?

Det är ju skillnad på vas som är meritterande och vad som är krav. Om det tex i platsannonen står att det är ett plus om man jobbat med barn tidigare så förstår jag naturligtvis att det bara är att söka på ändå MEN om det står som krav, vad tycker ni då? Ligger bara jobb ute som kräver körkort och jag har inget, tkr ni jag ska söka dessa arbeten ändå?

• Svar på tråden Skulle ni söka jobb där körkort är ett krav även om ni inte har det?
  • Harmagedon

Står det att det är ett krav så innebär tjänsten att man måste köra bil. Verkar meningslöst att söka om man då inte har körkort.

• Anonym

Ja sök på men chansen är ju mindre att du får jobbet såklart. Men att söka skadar aldrig!

• beccagranen

Om det är krav så nej, då antar jag att man kommer ha behov av körkort i arbetet. Men står det är en fördel så kan man ju söka.

• Sykepleie

Om körkort är uttryckligen ett krav för jobbet (och inte bara plus i kanten) så hade jag absolut inte sökt jobbet om jag inte hade körkort, eftersom jag då faktiskt inte uppfyller kraven för jobbet.

• Johans Pillerill

Opraktiskt speciellt om det är ett jobb som busschaufför ;) nä, men nej jag hade inte sökt om jag inte uppfyllt kraven oavsett vilka kraven var. Önskvärt hade jag kunnat söka även om jag saknar någon egenskap el merit. Tips är att ta körkort om du får chansen, det är allt fler arbeten som kräver det och det är så skönt att ha!!

• Queenie70

Jag gjorde det, men jag fick jobbet under förutsättning att jag tog körkortet innan min anställning skulle börja, och det gjorde jag. Min erfarenhet är att man inte skriver "krav körkort" om det inte faktiskt är helt nödvändigt att man har ett körkort.

• eec82

MIn vän gjorde det fick jobbet, och de hade inte kollat med henne om hon hade körkort tog nog det föregivet men hon fick det betalt av arbetet då, de ville så gärna ha henne. 

Svar på tråden Skulle ni söka jobb där körkort är ett krav även om ni inte har det?