Jag är positivt överaskad över min BM - Förlossnings samt nålrädsla
Ja, Jag tycker det är många med dåliga erfarenheter här och som även har BM som inte lyssnar också vidare.
Jag måste bara få ge min lite beröm. Det finns BM som lyssnar och tar en på allvar,
Min första tanke när jag träffade henne var, Oj vilken strikt och gammalmodig BM. Men ju mer jag träffade henne och berättade att jag var rädd för förlossningen, rädd för nålar os.v. så Bokade hon in en tid hos Aurora (heter inte de uppe i norr men de e ju samma) Utan krusiduller. Hon tod min nålrädsla på allvar och ser alltid till att labbet är väl informerad om min nålrädsla när jag ska lämna blod. Hon har även skriit in i Journalen om mina rädslor samt att hon pratar med mig om förlossningsrädslan jämnt när vi ses. Om hur jag ska tänka, hur det känns, hur jag mår, hur jag ska andas, om att jag ska prata med sambon. Hon är underbar!
Och det hjälper. Jag är inte lika rädd. Jag är fortfarande rädd men rädslan min är ju inte ratioelll och jag kan inte diskutera med den. Men det hjälper sannerligen att prata om den.
Min BM är inte i stadsdelen jag bor i utan jag får alltid böka med buss och så för att se henne. Men det är det helt klart värt.