• Linnea82

Jag är positivt överaskad över min BM - Förlossnings samt nålrädsla

Ja, Jag tycker det är många med dåliga erfarenheter här och som även har BM som inte lyssnar också vidare.
    Jag måste bara få ge min lite beröm. Det finns BM som lyssnar och tar en på allvar,

Min första tanke när jag träffade henne var, Oj vilken strikt och gammalmodig BM. Men ju mer jag träffade henne och berättade att jag var rädd för förlossningen, rädd för nålar os.v. så Bokade hon in en tid hos Aurora (heter inte de uppe i norr men de e ju samma) Utan krusiduller. Hon tod min nålrädsla på allvar och ser alltid till att labbet är väl informerad om min nålrädsla när jag ska lämna blod. Hon har även skriit in i Journalen om mina rädslor samt att hon pratar med mig om förlossningsrädslan jämnt när vi ses. Om hur jag ska tänka, hur det känns, hur jag mår, hur jag ska andas, om att jag ska prata med sambon. Hon är underbar!

Och det hjälper. Jag är inte lika rädd. Jag är fortfarande rädd men rädslan min är ju inte ratioelll och jag kan inte diskutera med den. Men det hjälper sannerligen att prata om den.

Min BM är inte i stadsdelen jag bor i utan jag får alltid böka med buss och så för att se henne. Men det är det helt klart värt. 

• Svar på tråden Jag är positivt överaskad över min BM - Förlossnings samt nålrädsla
  • Vickan I

Min bm var också suverän. Var så ledsen när jag inte skulle tillbaka till henne ngt mer efter att efterkontrollen var gjord . Hade en komplicerad graviditet och hon gjorde allt vad hon kunde för att underlätta. Så de finns, men alla nöjda skrivet väl inte :).

• Linnea82
    Vickan I skrev 2013-03-17 11:44:03 följande:
    Min bm var också suverän. Var så ledsen när jag inte skulle tillbaka till henne ngt mer efter att efterkontrollen var gjord . Hade en komplicerad graviditet och hon gjorde allt vad hon kunde för att underlätta. Så de finns, men alla nöjda skrivet väl inte :).
    Så är det ju, Men det är så typiskt vi svenskar.. är vi nöjda så är det ingen som berättar men är det dåligt så är det inget vi sticker med under stolen :P

Men helt klart kan jag tycka att det även behöver komma fram att det finns bra BM och även att det hjälper att prata om rädslor, komplikationer osv.
  • ankan88

Jag har oxå världens bästa Bm. Haft hon med 3 av 4 grav nu. Bor inte ens i samma kommun längre men åker ändå dom 5,5 mil för att få gå till henne. Lätt värt de! Hon tar allt på största allvar och hon viftar aldrig bort något man berättar eller är orolig över. :)

• Linnea82
    ankan88 skrev 2013-03-17 13:54:00 följande:
    Jag har oxå världens bästa Bm. Haft hon med 3 av 4 grav nu. Bor inte ens i samma kommun längre men åker ändå dom 5,5 mil för att få gå till henne. Lätt värt de! Hon tar allt på största allvar och hon viftar aldrig bort något man berättar eller är orolig över. :)
    Vad härligt att höra att fler finns :) 

Jag tror att om man inte känner att ens BM lyssnar eller att man inte litar på dem till hundra så ska man nog byta.
    Och dessutom inte vara rädd för att göra det. Det här är ju som den största grejern man går igenom i hela sitt liv. Att bli med barn Hjärta
Svar på tråden Jag är positivt överaskad över min BM - Förlossnings samt nålrädsla