• Svar på tråden Vilken Björnbärsbuske ska jag välja?
  • Zizzy Zimsson

Min åsikt? Ingen... det finns inget värre ogräs och det sprider sig som en löpeld. Tungan ute
    Du får kämpa hela sommaren för att hålla de taggiga utstickarna borta frön övrig trädgård...

• Pimpinellan

Vår buske sprider sig inte ett jota,tvärtom får jag klema bort den för att den ö.h.t ska ge bär! Så ogräs-långt ifrån! Välj buske efter växtzon,jag tror inte vår är gjord för zon 4.

• Zizzy Zimsson
    Pimpinellan skrev 2013-03-17 18:49:16 följande:
    Vår buske sprider sig inte ett jota,tvärtom får jag klema bort den för att den ö.h.t ska ge bär! Så ogräs-långt ifrån! Välj buske efter växtzon,jag tror inte vår är gjord för zon 4.
    Hmm... okej, kan bero på att jag bor i Zon 1 kanske! Jag får klippa och kapa hela somrarna. Funderar på att gräva bort skiten
  • Pimpinellan
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-18 17:35:26 följande:
    Hmm... okej, kan bero på att jag bor i Zon 1 kanske! Jag får klippa och kapa hela somrarna. Funderar på att gräva bort skiten

Åh,jag önskar jag bodde så! Drömmer Har ju plats,men allt vill sig inte här i zon 4. Får vara glad att vi får björnbär emellanåt-blir inte varje år- och att vindruvor funkar. Björnbären mognar strax innan frosten så de hinner inte helt enkelt. Förra året ställde vi för gamla glasrutor och i år ska vi göra det mycket tidigare-växthuseffekt hoppas vi! Glad
  • Anna83 m Juline och Vincent

Jag har ett par vänner som har en stor björnbärsbuske. Visst den är stor men inte så att den tar över! Men jag ska fråga mig omkring. Det kanske finns olika snabbt/stor växande buskar :) Min svärmor och svärfar har börjat få vild björnbär :D Dem har skogsmark. Jag brukar plocka vildhallon där och såg att det började växa upp björnbär :)

Svar på tråden Vilken Björnbärsbuske ska jag välja?