• PiffigaPedagogen

Dricka shake på halvtid? :)

Jag har X antal kilo att gå ner! Har länge funderat på bästa metoden att ta tag i det.

Ett problem har varit att min sköldkörtel har en underfunktion och en av biverkningarna på detta är bland annat att man går upp i vikt och har svårt att gå ned. Skall gå till läkaren nästa vecka och lämna nya prover för just nu händer ingenting på viktfronten.

Jag hade tänkt lägga upp det så här:
    Frukost:
    A-fil, russin/frukt och flingor. Vatten att dricka
    Mellanmål: frukt
    Lunch: en shake och grönsaker. Vatten.
    Mellanmål 1: frukt
    Mellanmål 2: frukt
    Middag: Shake och grönsaker

Köra detta i två veckor och sedan byta ut shaken på dagen till lunch (börjar jobba då efter föräldraledighet och på jobbet är det inte okej att äta/dricka shake)

Skulle man kunna gå ner i vikt av det eller måste man gå ALL IN och byta ut alla måltider?

• Svar på tråden Dricka shake på halvtid? :)
  • Notperfect

Så länge du gör av med mer än du stoppar i dig så kommer du att gå ner i vikt.

Vad är det för arbetsplats som inte tillåter att du äter eller dricker vad du vill?

• PiffigaPedagogen

När man har en sjukdom som rubbar ämnesomsättningen är det tyvärr inte så enkelt som det låter... Eller såklart förbränner man mer än man stoppar i sig så går man ju naturligtvis ner i vikt problemet är att jag måste kämpa som en tok för att förbränna!

Arbetar på förskola, och där äter vi maten som barnen får för att visa den är god och nyttig! Dessvärre är inte halvfabrikat någon höjdare för min kropp. Men att dricka shake framför barnen sänder inte ut rätt signaler

• Notperfect
    PiffigaPedagogen skrev 2013-03-17 14:10:56 följande:
    När man har en sjukdom som rubbar ämnesomsättningen är det tyvärr inte så enkelt som det låter... Eller såklart förbränner man mer än man stoppar i sig så går man ju naturligtvis ner i vikt problemet är att jag måste kämpa som en tok för att förbränna!

Arbetar på förskola, och där äter vi maten som barnen får för att visa den är god och nyttig! Dessvärre är inte halvfabrikat någon höjdare för min kropp. Men att dricka shake framför barnen sänder inte ut rätt signaler
    Okej då förstår jag.

Men ni äter med barnen för att visa att det är nyttigt? Halvfabrikat är inte nyttigt!
  • PiffigaPedagogen

Nä det kan ju tyckas märkligt! Och inte helt okej egentligen tycker jag! Men det är dessvärre så det ser ut! För barn är varje fall halvfabrikat bättre än shake ;)

• Plopps80

Du kan väl bara säga att du har en sjukdom som gör att du måste dricka shake. Ungar nöjer sig med det svaret. Annars får du väl sitta med vid bordet utan att äta och ta en shake efter lunchen. Jag väger 65 kg har gått ner från 83 kg. Äter frukost shake middag smothie gjord av banan vatten jordgubbar och blåbär. Går 2,5 mil i veckan uppdelat på 3 tillfällen. På så sätt håller jag vikten!

• PiffigaPedagogen

Fast jag vill inte äta shake resten av livet!

Vad jag måste köra mig är att sluta äta för mycket. Äter aldrig chips, kakor mm. Vi äter ibland choklad. Utan problemet för mig är att jag kan äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Så jag äter helt enkelt för mycket!

• Plopps80
    PiffigaPedagogen skrev 2013-03-17 16:51:46 följande:
    Fast jag vill inte äta shake resten av livet! Vad jag måste köra mig är att sluta äta för mycket. Äter aldrig chips, kakor mm. Vi äter ibland choklad. Utan problemet för mig är att jag kan äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Så jag äter helt enkelt för mycket!

PiffigaPedagogen skrev 2013-03-17 16:51:46 följande:
    Fast jag vill inte äta shake resten av livet! Vad jag måste köra mig är att sluta äta för mycket. Äter aldrig chips, kakor mm. Vi äter ibland choklad. Utan problemet för mig är att jag kan äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Så jag äter helt enkelt för mycket!

Nä du måste inte äta shake resten av livet. Skrev bara hur jag hållee vikten. Vet du att du äter för mycket får du väl väga maten och bestämma dig för att inte ta om! Shape up är ju väldigt bra där får man en förståelse för kalorier och hur mkt man trycker i sig på en dag. Glöm inte motion det är a och o..
Svar på tråden Dricka shake på halvtid? :)