• Anonym (Deppig)

    Flickvännen har ingen lust..

    Min flickvän har tappat lusten. Och jag börjar fundera på om det är mig det är fel på. Är jag motbjudande på något vis eller tänder hon inte på mig längre? Vi har väl aldrig haft ett direkt aktivt sexliv. Inte så aktivt som jag skulle vilja. Men innan har vi i alla fall haft sex några eller någon gång i månaden. Nu blir det inget alls. Hon försäkrar mig om att det inte är mig det är fel på, att det är hon som har tappat lusten och att det inte beror på mig. Men ändå känns det som att det är mig det är fel på. De gånger vi har haft sex så har det varit riktigt bra. Vi båda ger och tar i vårat sexliv men nu vill hon inte ens ta på mig. Vi kan ligga och mysa och när jag försöker få henne kåt så säger hon att hon är lite kåt men hon har ingen större lust att följfölja ett samlag. Finns det någon som känner igen sig och vad har ni för tankar och känslor i så fall? Jag vill inte lämna min flickvän men just nu känns det som att vi är mer kompisar än har ett parförhållande.

  • Svar på tråden Flickvännen har ingen lust..
  • Anonym (De)

    Kan lite känna igen mig men för mig blev det att det kändes som varje gång vi skulle mysa måste det leda till sex, el att jag smekte honom å det blev som en spärr för mig. Men efter vi myst utan att det ledde någonstans mer än en öppen famn, mer kramar mer närhet i vardagen började det ändras.

  • Anonym (Deppig)

    Vi har mycket närhet i vårt förhållande. Mycket kramar, kyssar, pussar. Vi kan ha det där myset utan att det behöver leda någon vart. Vi kam prata om allt men ändå så fungerar inte sexlivet. Jag har berättat för henne att jag behöver ha sex någon gång ibland för att jag ska känna mig bekräftad och åtrådd från hennes sida. Detta säger hon att hon förstår men att hon inte kan hitta lusten och orken. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag vill inte pressa henne. Ska det vara så här? Samlivet borde ju bli bättre ju längre man har levt ihop, ju mer man känner varandra, ju mer man är öppen och ärlig mot varandra. Eller tänker jag helt fel? Det kanske är jag som inte är tillräckligt bra?

  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (Deppig) skrev 2013-03-18 09:10:21 följande:
    Vi har mycket närhet i vårt förhållande. Mycket kramar, kyssar, pussar. Vi kan ha det där myset utan att det behöver leda någon vart. Vi kam prata om allt men ändå så fungerar inte sexlivet. Jag har berättat för henne att jag behöver ha sex någon gång ibland för att jag ska känna mig bekräftad och åtrådd från hennes sida. Detta säger hon att hon förstår men att hon inte kan hitta lusten och orken. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag vill inte pressa henne. Ska det vara så här? Samlivet borde ju bli bättre ju längre man har levt ihop, ju mer man känner varandra, ju mer man är öppen och ärlig mot varandra. Eller tänker jag helt fel? Det kanske är jag som inte är tillräckligt bra?
    Kan du göra något för att öka hennes ork? Vad gör hon som är så ansträngande? För jag förutsätter att du gör hälften hemma som en riktig karl ska...
     
  • Anonym
    Anonym (Wildrat) skrev 2013-03-18 09:17:38 följande:
    Kan du göra något för att öka hennes ork? Vad gör hon som är så ansträngande? För jag förutsätter att du gör hälften hemma som en riktig karl ska...
     
    En riktig kvinna gnäller inte vad en man ska göra!:) 
    Det är bara att göra det som behövs göras.  
  • Maze34

    Det finns ju många faktorer som kan spela in när man har tappat lusten. Stress, depression, läkemedel, dålig kommunikation osv. Har ni pratat om hur ni ser på framtiden? Om det är ni två i framtiden eller inte. Jag vill inte göra dig mer deppig men hon kanske har tröttnat? Du säger att när ni väl har sex så är det bra. Tycker hon också det? Hon kanske behöver ha lite mer krydda i erat sexliv. Använd sexleksaker, prova på nåt nytt. Något som kan hetta till det lite kan ju vara att bjuda in en tredje part till själva akten. Har ni diskuterat detta eller kanske har ni redan testat det? Det finns ju en mängd olika lusthöjande medel. Kanske inte lika många till kvinnor som det finns till män. Frågar du mig så tycker jag det bara är båg. För lusten sitter inte bara mellan benen utan också i huvudet. Har du frågar hur hon vill ha det? Om du kan göra på något annat sätt för att hon ska få lust? Hoppas ni får fart på sexlivet för ett förhållande utan sex är ett dött förhållande!

  • Flirpan

    En riktig man ser till att hålla sin kvinna kåt och villig.

  • Jubbe

    Jag känner igen mig väldigt mycket i din situation. Vi har också en bra relation med mycket närhet men sexlivet fungerar inte. Det är jätte lätt att ta åt sig och tro att det är ens eget fel. Jag har egentligen inga bra tips att komma med, men försök att inte ta på dig skulden i detta för det är inte ditt fel! Och kom ihåg att du är värd att älskas.

  • Anonym (Deppig)

    Wildrat: det är jag som sköter hushållet. Delvis för att jag vill att hon ska ha ork till annat samt att jag är lite pedant när det gäller städning. Till dig som skrev att en riktig kvinna gnäller inte. Så där uttrycker sig en riktig mansgris.

  • Flirpan
    Anonym (Deppig) skrev 2013-03-18 10:24:14 följande:
    Wildrat: det är jag som sköter hushållet. Delvis för att jag vill att hon ska ha ork till annat samt att jag är lite pedant när det gäller städning. Till dig som skrev att en riktig kvinna gnäller inte. Så där uttrycker sig en riktig mansgris.
    Hon ser dig som en kvinna, det är därför du inte får nåt.
  • Anonym
    Flirpan skrev 2013-03-18 10:25:48 följande:
    Hon ser dig som en kvinna, det är därför du inte får nåt.
    :=) I-Landsproblem allt ska vara så jämställt :=) 
  • Anonym (Deppig)

    Nej. Hon äter inga p-piller. Hon har spiral men jag vet inte vilken sort.

  • Anonym (De)

    Fast jag kan iaf känna igen mig och även om du inte pressar finns det en underliggande press med att veta att partnern inte mår bra eller är i behov av sex när man själv inte är det och det i sig är en avtändande känsla även om man inte har krav, men som du säger har du iaf berättat att du har behov. Vilket är helt förståligt men för mig blev det en låsning. Tog ett tag innan jag kom över den biten. Jobbig situation, jag hoppas ni kommer över den och kan prata om problemet och kanske finna en lösning på vad det är. För mig var det bla. att sluta med preventinmedel å gå tillbaka till hederliga kondomer, skittrist men blev påverkad av allt annat. Bästa perioden vi haft är när vi velat ha barn. ;) Men de är de inte alla som vill eller ha kört på säkra perioder då har jag varit som mest sexsugen då jag inte blivit påverkad av något. Men underliggande krav kan vara nog för minskad sexlust. 

    Tycker det är trist när du får nertryckande kommentarer med det är fl i ett nötskal.  

  • Anonym (K)

    Jag tycker inte riktigt att du ska nöja dig med förklaringen att hon tappat lusten. För de allra flesta är sex ändå en viktig ingrediens i ett kärleksförhållande, så om man helt tappar lusten kanske man behöver fundera lite mer över varför och vad man kanske kan göra åt det, snarare än att bara nöja sig med att det är så det är nu. Ni har helt enkelt fått ett problem på halsen, och nu behöver ni hjälpas åt att lösa det.

    Kan du själv komma på någon anledning?  Är hon stressad eller ledsen över något? Känner hon sig oattraktiv av någon anledning? Kan det vara något i er relation som skaver? Behöver ni testa något nytt, eller bara anstränga er lite mer för att hålla gnistan vid liv? 

  • Anonym (japp)
    Flirpan skrev 2013-03-18 09:37:54 följande:
    En riktig man ser till att hålla sin kvinna kåt och villig.
  • FIame

    Jag förstår inte varför du skapat denna tråden. Helt värdelöst. Bara för att andra ska se ditt gnäll.

  • Anonym (less)
    Anonym (De) skrev 2013-03-19 19:09:05 följande:
    Fast jag kan iaf känna igen mig och även om du inte pressar finns det en underliggande press med att veta att partnern inte mår bra eller är i behov av sex när man själv inte är det och det i sig är en avtändande känsla även om man inte har krav, men som du säger har du iaf berättat att du har behov. Vilket är helt förståligt men för mig blev det en låsning. Tog ett tag innan jag kom över den biten. Jobbig situation, jag hoppas ni kommer över den och kan prata om problemet och kanske finna en lösning på vad det är. För mig var det bla. att sluta med preventinmedel å gå tillbaka till hederliga kondomer, skittrist men blev påverkad av allt annat. Bästa perioden vi haft är när vi velat ha barn. ;) Men de är de inte alla som vill eller ha kört på säkra perioder då har jag varit som mest sexsugen då jag inte blivit påverkad av något. Men underliggande krav kan vara nog för minskad sexlust. 

    Tycker det är trist när du får nertryckande kommentarer med det är fl i ett nötskal.  
    Exact så här känner jag med! Då det finns en underliggande press - att veta att partnern vill, men inte du - då känner man en press, även om det inte är avsett så från partnern. Då låser det sig och sexlusten blir allt mindre. För att det känns mer som ett krav än som en spontanitet.
    Sedan tillkommer yttre faktorer - trötthet, kroppens alla icke önskvärdheter, jobbet, hemmet osv. Jag funkar iaf så... att om jag måste gå och plocka efter min familj hela dagen, och känner irritation så växer heller ingen speciell sexlust.. Det är tyvärr så - att HELA dagen  är ett förspel!
    Det ÄR inget fel på partnern, jag KÄNNER attraktion och kärlek till min partner.... men jag har INGEN sexlust. Jag skulle vilja lämna det där, - jag har ingen sexlust just nu -. Men om det tjatas om det i tid och otid, så blir lusten snarare mindre än växer...
    Problemet ligger inte i sexet - utan att det runtomkring inte fungerar ordentligt. Övriga ting tar överhand så jag ORKAR inte ha sex!
  • Anonym (Tjejen)

    Du får prata med henne. Se om hennes sex vägran är tillfällig eller permanent.

    Vi alla är olika. Kanske kan ni 2 mötas i mitten och hitta en lösning.

    Ett förhållande handla ju om att ge och ta.

    Att hon vägrar dig sex är inte rättvist.

    Även hon bör ju förstå att det inte är hållbart i längden.

    För mig personligen så är sex i ett förhållande/äktenskap viktigt.

    Och jag hade inte kunnat leva utan sex.

Svar på tråden Flickvännen har ingen lust..