IVF i vår/sommar?
Jag hade varken tänkt sjukskriva mig eller ta ledigt men mår jag dåligt och det inte funkar att jobba så kommer jag sjuka mig.
Jag hade varken tänkt sjukskriva mig eller ta ledigt men mår jag dåligt och det inte funkar att jobba så kommer jag sjuka mig.
Mikis: Ingen aning om hur det fungerar med sjukskrivning. Till kollegorna har jag inte tänkt säga något alls. De kommer inte ens märka vad jag sysslar med är min plan, då vi ändå jobbar oregelbundet och jag tänkt lägga så mycket som möjligt innan/efter jobbet och på lediga dagar. Tror det ska kunna gå!
Det är skitjobbigt med folk som håller på och tjatar. Får också höra en del bara för att man är gift och har flyttat till hus. Är det inte dags snart? brukar man ju få höra.
Leah: Vi har försökt i två år, började utredningen i september och ställdes i ivf-kö i november. Varför har ni inte fått göra ivf förrän nu? Och hur kommer det sig att ni gör utomlands?
Jag är lite orolig för äggplocket bara, då ska man ju vara hemma hel dagen efter. Blir svårt att klämma in två dagar utan att sjuka sig. Tänker inte berätta om detta på jobbet, antagligen ska man prata med arbetsledaren och denna person har jag inget förtroende för alls.
Skönt Leah att ni får komma igång nu ändå då!
Ja det får väl bli så i värsta fall. Brukar aldrig sjuka mig så får lite ångest över sånt hehe..
Men läste nånstans att dagen efter ska man också ta det lugnt och bara vila, äta och gå på toa i princip. Så det blir nog till att kolla på någon serie, äta glass och bli ompysslad av maken Läste nämligen också att kvinnan inte ska lämnas ensam första dygnet efteråt
Juste, återinförandet.. Låter som det kan bli en veckas "semester"
Nja jag läste någonstans att kvinnan inte skulle lämnas ensam pga medicinska skäl typ, men nu kan jag inte hitta det! Har jag drömt eller??
Vart har ts tagit vägen??
Hmm jag kanske har drömt eller nåt då.. Äh det som lät så trevligt!!
Tror också vi får ledigt med betalning om jag skulle berätta, men njää.. Vill inte!
TS, där är du ju! Trodde du försvunnit
Vet inte om våran väntetid räknas som kort men jag var ju inte alls beredd på att det skulle ske redan! Ska göra i Stockholm, kö sen 15 november och fick tid 17 april. Så fem månader tog det då.
T: Spännande!! Då är du preggo snart