• Jorun

IVF i vår/sommar?

Ja okej, jag gick kanske händelserna lite i förväg men ändå.. man ska tänka positivt

• Jorun

Har hängt i en annan tråd länge och där är vi så sjukt optimistiska hela tiden. Den enda som är något realistisk är personen det handlar om just då och de andra peppar och håller tummarna. Det var lite det jag försökte framföra nu, att JAG tänker positivt och hoppas att Anonym(T) blir gravid.

Skulle jag vara hoppfull inför ivf och eventuell blivande graviditet och någon skulle säga "förhoppningsvis blir du ruvare" så skulle jag bli ganska ledsen.

• Jorun

Semlorna: Nej det tycker jag inte, men jag HOPPAS det! Och blir man gravid så hoppas jag också att det går hela vägen och att det nio månader senare kommer ut en fullt frisk bebis!

Bara för att jag är hoppfull betyder det inte att jag inte också är realistisk. Jag vet mycket väl att det kan skita sig. Att man kanske inte får ut några ägg, kanske inga spermier, ägget kanske inte befruktas, det kanske gör det men inte fäster, fäster det så kan man få missfall eller ma.. Men jag väljer att inte fokusera på det.

Det är ju inte riktigt jag som bestämmer vad det ska bli för slags tråd, jag förklarade bara mitt kanske alltför positiva inlägg med att jag är lite van att det är så man gör. Var inte meningen att trampa någon på tårna.

• Jorun

Anonym(T): Samma här! I vårt fall så är det i princip omöjligt att bli gravida på egen hand så chanserna har ju ökat avsevärt med ivf

• Jorun

Orianthi: Hur tyckte du att äggplocket var då? Hoppas allt gick bra och att du får tillbaka ett befruktat ägg idag

• Jorun

Orianthi: Haha men fy! Gjorde det ont eller fick du tillräckligt med smärtstillande? Jag hoppas allt går bra också

• Jorun

Orianthi:
    Helt okej låter.. ja, helt okej
    Men vad häftigt!! Fick ni ägg till frysen också? Ruvare, spännande! Då vill vi ha ett plus om två veckor! När har du testdag?

• Jorun

Orianthi: Nej vad synd! Hoppas du har fel om kommande mens ändå. Många säger ju att det kändes exakt som innan mens när de var gravida så det behöver inte vara kört ännu!

Svar på tråden IVF i vår/sommar?