• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Anonym (T)

Oranthi:
    Gud va roligt!! Grattis Glad
    För vår del fick vi inga embryon till frysen....  O på BIM kom det en kraftig blödning o jag fick en sjujäkla mens Gråter

Men vi börjar om från början nästa vecka igen Skrattande

Så nu tänker jag hålla tummar o tår igen!   

• Jorun

T: Men åh vad tråkigt!! Man har ju lite extra förhoppningar när man vet att man har ett befruktat ägg där inne också. Men chanserna att lyckas ökar ju med andra ivf-en

Vi fick inte heller ägg till frysen, de sa att det var vanligt att man inte fick det första gången då de inte "lärt känna" våra kroppar och hur de reagerar på behandlingarna och doserna.

• Anonym (T)

Tack för snälla ord och uppmuntran Glad

jaaa, nu kommer vi att satsa allt på nästa försök!    

• Anonym (T)

Har idag varit på äggplock nr 2 Glad

Återföring på torsdag!! Nu jäklaranamma Flört 

• Jorun

Hoppas det går bra den här gången!! Min första ivf sket sig också så ska göra den andra i augusti troligtvis

• Anonym (T)

Åååhh, spännande! Lycka till Glad

• Anonym (T)

Har haft mens sedan i måndags, testdag igår lördag.....
    Behöver jag säga att det gick åt helsicke alltihop, återigen Gråter
    Nu är livet jobbigt o kämpigt en tid, känns som hoppet håller på att rinna bort Obestämd  

• Jorun

T: Nej vad jobbigt! Jag tänkte på dig igår och att jag skulle fråga hur det har gått Förstår hur ledsen du måste vara! Men ge inte upp än, det är ändå ganska många som inte lyckas på de två första och statistiskt sett så blir chansen lite högre vid tredje försöket. Får/vill ni börja igen snart eller behövs en liten paus? Kram på dig!

• Anonym (T)

Jag ska ringa kliniken imorgon bitti för att berätta om resultatet Rynkar på näsan

Vi får säkert göra ett tredje och sista gratisförsök efter sommaren.
    Min man och jag är överens om att vi ska försöka på egen hand under sommaren, men jag förstår ju att det inte kommer att funka. Men då vet vi ju att vi har försökt och att vi har haft en himla mysig sommar iaf Flört

Det börjar ta på krafterna tyvärr.... Fast jag vill ju verkligen inte ge upp! Vi har till och med diskuterat om vi ska söka privat sen och betala för vidare försök. 

Svar på tråden IVF i vår/sommar?