Vart köper ni garn billigt online?
Och så undrar jag vad det är för skillnad på syntet och bomullsgarn? För -och nackdelar? Användningsområden?...
Och så undrar jag vad det är för skillnad på syntet och bomullsgarn? För -och nackdelar? Användningsområden?...
Brukar googla då jag köper via nätet och jämför priser, varierar mycket från gång till gång, handlar ju om frakt och andra kostnader också.
Det är vilket du tycker är skönast att bära om du ska göra kläder.
Bomull är skönare om du är känslig.
Syntet gör att du ofta får stötar.
Bomull tål högre värme, tex om du gör grytlappar.
Bomullsplagg kan generellt sagt tvättas i högre temperatur, men det står oftast på nystanet.
Jag brukar köpa på ebay och Tradera, där finns det alltid folk som säljer restgarner. Annars är garnstudio.se prisvärt och har fina garner.
Det är stor skillnad mellan bomull och syntet. Syntet är plast och bomull är ju.. bomull.
Det vanligaste när man ska sticka kläder (tröjor, sockor, vantar etc) är ju ullgarner som är varma och goa
Nja favoriten är ju den som är billigast just då typ störst rea.
Du kan även söka på annonssidor som blocket tex.
Det beror ju på vad du ska sticka för något? Det finns flera sidor på nätet där man kan handla garn, själv föredrar jag Vartofta Garn(för prisernas skull, utbudet upplever jag som lite begränsat).
Ja jag får kika runt lite! Har kollat lite på Tradera med upplevde dom som dyra där, men jag kanske såg fel... Garnstudio har jag kollat in lite å!
Jag ska sticka och virka lite av allt möjligt... mössor, vantar, sockor och pyssel.
Är nybörjare på detta, därav jag frågar lite :)
Kommer sticka mycket till dottern, är ullgarn då så "bra"? Tänker att de kliar å så