• silhuett

Tips på kriminalserier tack!

Jag gillar följande serier, och undrar om det finns fler liknande:

The Following
    The Mentalist
    Criminal Minds

Det jag gillar mest med dessa är att de ofta handlar om seriemördare och karaktärerna i serierna ofta blir personligt involverade. Har tröttnat på t.ex. CSI för längesen. Men behöver ju fler serier i väntan på att nya avsnitt dyker upp! Skrattande

• Svar på tråden Tips på kriminalserier tack!
  • Prissan

Dexter, men då måste du hyra/ köpa från början. Tror det är inne på säsong 7 här.

• silhuett

Glämde nämna Dexter, den har jag ju sett alla säsongerna av också. Väntar spänt på nästa!

• silhuett
    zbaby skrev 2013-03-17 18:19:50 följande:
    The Killing?
    Kollar själv på alla avsnitt på swefilmer.com nu, så himla bra!
    Den serien tittade jag också igenom båda säsongerna av under julhelgen
  • Mälaröbo

Brottet och Dicte är två bra danska serier. Dock inte avslutade historier i varje avsnitt. Arrow är också ganska ok.

• silhuett
    Mälaröbo skrev 2013-03-17 18:23:15 följande:
    Brottet och Dicte är två bra danska serier. Dock inte avslutade historier i varje avsnitt. Arrow är också ganska ok.
    Nu äntligen något jag inte sett/hört om ännu Ska kolla upp dem (även om jag inte är så förtjust i danska filmer/serier överlag, mest pga att jag stör mig så enormt på språket).
  • silhuett

Brottet är väl samma som The Killing? Alltså, The Killing är ju en amerikansk version av Brottet.

• Skarpa

Elementary gillar jag

Snart kommer också Hannibal, som kanske kan vara något för dig att kolla in.

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Miam

Flashpoint var en sån där lagom trevlig, lagom spännande polisserie som jag kan tipsa som. Sett alla avsnitt, alla säsonger och tycker definitivt den är sevärd! Finns å ladda hem på nätet.

• Pimpinellan

Vi tittar nog på alla i princip:
    CSI,Bones,Lewis,Morse,Frost,Taggart,Rizzoli o Isles,Mentalist,Criminal minds,Ms Fisher murdermysteries,Monk,Flashpoint såg jag första gången häromdagen,Murdoch mysteries,The Closer och fortsättningen på den Major crimes,Poirot. Och säkert nån till jag glömt! Skrattande

• silhuett
    Pimpinellan skrev 2013-03-17 19:03:41 följande:
    Vi tittar nog på alla i princip:
    CSI,Bones,Lewis,Morse,Frost,Taggart,Rizzoli o Isles,Mentalist,Criminal minds,Ms Fisher murdermysteries,Monk,Flashpoint såg jag första gången häromdagen,Murdoch mysteries,The Closer och fortsättningen på den Major crimes,Poirot. Och säkert nån till jag glömt! Skrattande
    Det var en del det Tungan ute Har sett en del av dem.
  • Pimpinellan
    silhuett skrev 2013-03-17 19:08:38 följande:
    Det var en del det Tungan ute Har sett en del av dem.
    Jag behöver väl inte tala om att jag gillar kriminalserier? Flört Började redan med Baretta,Kojak,Columbo och det gänget. Magnum,Adam 12,Par i hjärter,Streets of San Francisco,tja,vad har jag inte sett under mina år?
Svar på tråden Tips på kriminalserier tack!