Dilemma.
Mår så dåligt just nu att jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig och det blev här. Bor med min sambo och vår gemensamma bebis och hans 2 barn varannan vecka. Hans barn har väldiga problem från många håll och kanter. Både i skolan , med sina beteenden och psykiska sjukdomar. Jag är en driftig person och ser jag ett problem så vill jag lösa det direkt. Hatar problem som ligger och gror och sen innan man vet ordet av har man så många att man mår dåligt tillslut. Men i detta fall är det min sambos barn som har problem i faktiskt nästan precis allt och jag har kommit med förslag när problem dykt upp och samtalat med min sambo om eventuella lösningar och han håller med i det jag säger men det blir aldrig någon handling då han är rädd att diskutera med mamman till barnen. Vilket jag inte förstår när de handlar om deras barn och dess väl mående och framtid så blir det alltid bråk dom emellan och ingen lösning på barnets problem blir av. Och nu ger min sambo mer upp när han vet att han måste samtala med henne men jag som inte har någon större makt i detta får stå vid sidan av och leva i detta kaos som inget annat än vill ha en lugn och tryggt hem som alla ska känna är sin fristad men nu är det så mkt problem som byggts upp på hans barn att veckorna med barnen är näst intill outhärdliga och här står jag med min son och vill att han ska få den uppväxt hans syskon inte fick och leva det bästa möjliga liv jag kan ge honom men det går inte så länge mina bonusbarn inte mår bra för det skapar obalans i vårt liv. Jag är driftig och skulle på en dag lösa eller i allafall på börja en bättre lösning för dessa 2 barn men har ingen makt då det inte är mina och min sambo har blivit handlings förlamad och han är så fruktansvärt ledsen över sina barn men han är för feg för och diskutera med mamman. Jag älskar denna man mer än nåt annat och finns inte på världs kartan att jag vill låta mitt barn leva under separerade förhållanden och jag ska få detta att fungera till varje pris. Men blir så himla ledsen över att deras samarbete som brister gör att barnen mår dåligt och har många problem som måste lösas av dom 2 tillsammans och här står jag med hur mkt vilja och kämpa glöd som helst men kan inget göra :( vill att dom ska må bra så att vi kan få det bra för just nu är varannan vecka ett nytt problem som uppstår och byggs på och pappan mår nu så dåligt att det inte ens går diskutera detta utan att han bryter ihop. Vad gör man i min sits? Jag vill få hjälps dom men krävs att föräldrarna gör det. Vill ha ordning på allt detta så vi kan få ro och trygghet i vår familj. Hur ska jag ställa mig i detta? Känner mig bara så fruktansvärt maktlös och vill inget annat än och få ordning. Känner att jag inte orkar men tänker inte lämna då jag vill inte att mitt barn ska leva separerat. Men känner att jag får stå här mittemellan och har ingen makt även om vi är en familj att styra vårt familjeliv då alla dessa problem drar ner oss. Finns lösningar på barnens situation, sitter på många men det händer inget pga att föräldrarna inte kan ta till handling och diskutera. Känner att jag står och klampar och vet inte Vad jag ska göra :(