• Anonym (frustrerad)

Seriöst, varför kräver alla jobb att du har körkort!!??

I varenda platsannons man kommer över står det krav: B-körkort. Det är ju galet om det inte alls kommer komma till användning inom jobbet. Jag menar varför ska du ha ett körtkort om du tex söker jobb som butiksbiträde i en mattaffär? Snälla har ngn en teori?

• Svar på tråden Seriöst, varför kräver alla jobb att du har körkort!!??
  • Anonym

För att kunna köra ut varor till kunder kanske?

• Dr Mupp

Det är deras sätt att sortera bort en del sökande.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym

Håller med, otroligt frustrerande.

• Anonym (frustrerad)
    Anonym skrev 2013-03-17 23:08:29 följande:
    För att kunna köra ut varor till kunder kanske?
    fast även butiker som inte erbjuder sådana tjänster ställer krav på körkort. Dvs där sysslorna är att plocka varor sitta i kassan, och diverse andra sysslor som sker INNE i butiken.

Mkt märligt tkr jag.  
  • Anonym (!!!!)

För mig är det för att sortera ut ett gäng ansökningar.

Kan hända någon gång om året att du behöver köra till en kurs eller föreläsning, då är det bra att ha.

Om man inte klarar körkortet innebär det ju med att man har någon form av inlärningsproblem eller koncentrationssvårigheter. Så skriv gärna vilken anledning du har att du inte har körkort i ansökan. 

• Anonym (frustrerad)
    Anonym (!!!!) skrev 2013-03-17 23:22:30 följande:

Kan hända någon gång om året att du behöver köra till en kurs eller föreläsning, då är det bra att ha.

Om man inte klarar körkortet innebär det ju med att man har någon form av inlärningsproblem eller koncentrationssvårigheter. Så skriv gärna vilken anledning du har att du inte har körkort i ansökan. 
    Jag ska skaffa ett körkort inom kort, inser att det mer eller mindre är ett måste. Att jag inte redan har ett berodde till en början på att jag inte hade ngn att övningsköra med och hade inte heller motivationen att gå en utbildning eftersomjag i dåläget inte insåg hur mkt det skulle gynna mig idag, sen har det främst handlat om att jag inte har haft ekonomin till det.
  • Kat91

Kan ju också vara så att jobbet är på såna tider att kollektivtrafik inte passar eller att - som i mitt fall - jobbet ligger så långt ut på landet att busstrafiken är obefintlig. I mitt förrförra jobb behövde vi kunna köra brukaren då dennes körkort var indraget pga. sjukdom, i det förra jobbet behövde vi skjutsa brukare till jobb, läkarbesök, åka och handla osv. Det finns mängder av anledningar.

• Snöviolen

Ja eller så beror det på att det är så jävla dyrt att ta ett körkort.
  • Anonym (frustrerad)
    Snöviolen skrev 2013-03-18 01:47:43 följande:
    Ja eller så beror det på att det är så jävla dyrt att ta ett körkort.
  • Queenie70

Va? Jag tog inte körkort förrän jag var typ 35. För att jag inte ville. sen när jag väl gjorde det klarade jag av det på 2 månader. Att utgå ifrån att nån utan körkort har ett handikapp låter ju skruvat.
Svar på tråden Seriöst, varför kräver alla jobb att du har körkort!!??