• Forumvärd

Väck liv i passionen! Tävla och vinn presentcheck

Att planera barn kan vara både roligt och spännande men också påfrestande ibland.
    Speciellt om det efterlängtade pluset dröjer. Då är det lätt att tappa bort varandra.

Hur gör ni för att behålla glöden och närheten i förhållandet.
    Kanske har du receptet på den perfekta middagen?
    Tipset på den bästa aktiviteten eller något annat klurigt och roligt som du vill dela med dig av?

Berätta här i tråden och skriv en kort motivering varför just du ska vinna! Solig

Du tävlar om en presentcheck på 1500 kr i Clearblueshop

Tävlingen pågår t.om måndagen 25/3 och vinnaren utses av en jury och presenteras här i tråden.

Lycka till!{#emotions_dlg.flower} 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 09:09
    Obs!
    Du måste vara medlem i Clearbluegruppen för att tävla. Det blir du enkelt här:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/clearblue-vi-vill-ha-barn-3
  • Svar på tråden Väck liv i passionen! Tävla och vinn presentcheck
  • KatjaKaj

Efter en tuff höst/ vinter med mycket turbulens och slentrian har jag och min sambo köpt på oss en massa roliga pussel. Det är pussel som har en bild på framsidan av kartongen men det du pusslar blir något helt annat så man får bara små ledtrådar. Istället för att sätta oss framför TVn så plockar vi fram pusslet och något gott att äta på allt från frukt till goda mackor och vi har märkt att vi får riktig kvalitetstid, vi får en chans att prata om allt och inget samtidigt som vi gör något tillsammans. Båda två längtar verkligen efter vår lilla kvällsritual då vi får sitta ner och bara vara. Det hade passat oss perfekt att vinna detta priset då vi ska börja våra försök till en bebis om ett par veckor. Då jag tyvärr är sjuk har min doktor sagt att jag ska ställa in mig på att det kan komma bli svårt att bli gravid, så all hjälp hade varit tacksam.

• 2nallepuh

ja jag och min man försöker sätta oss ner och klura ut bra ord till som vi ha på vår surfplatta.
    när vi ha lagt våra två barn och att vi önskar ett tredje barn snart igen..

men som jag med ha svårt från det första barnet kom så tog det 5 år sen fick vi vår andra barn.

så hoppas det ta sig snart till ett tredje barnet..

• wonders

Gillar att se fram emot ett litet pyre att ta hand om. Alla förberedelser innan är gjorda och nu väntar vi bara på att det ska komma ett plus på stickan. Dock har detta tagit tid ca 3,5år. Vi försöker att smita från verkligheten med jämna mellanrum på långa och korta resor oftast hem till våra föräldrar. Förser vårt hem med tulpaner och andra blommor så ofta det går för att ha lite vardagspiffning. Umgås så fort vi inte jobbar eftersom vi har dag resp nattjobb.

• Svansjön

Efter ett otroligt jobbigt år då makens familj bröt kontakten med oss och baktalar oss för hela släkten så behöver vi emellanåt ta hand om varandra. Vi står som frågetecken och fattar ingenting av det som hänt. Jag hade en jätte depression i två år med mesta av min tid på sjukhus, vilket gjorde att vi aldrig åkte och hälsa på hans familj pga att jag inte orkade. Därför ville de inte ha med oss mer att göra, de tycker vi har varit elaka och valt bort dem. Vi anser att vi kunde behövt stöttning under vår tuffa tid, men de anser att man inte pratar om och med folk som är psykiskt störda. Jätte lång och jobbig historia.

Hur som helst så har vi börjat få en naturlig vardag igen och vi har bestämt oss för att ha en kväll i veckan där vi duschar tillsammans. Han tvättar mitt hår, skrubbar min rygg och jag vise versa. Innan gör vi ansiktsmask också. Efteråt smörjer vi in varandra med bodylotion och sen sitter vi och myser i soffan med lite godis och en skönt filt framför en bra film.
    Nu har vi bestämt oss för att bli gravida och jag hoppas vi kan skapa en underbart fin och lycklig familj på egen hand! En familj där man behandlar varandra väl, genom ömhet, empati och kärlek!

• Med kärlek

Vårat barn verkar dröja... Nu har vi försökt i över 1 år... Det tar på krafterna och mannen börjar känna sig som en fortplantnings maskin. Besvikelsen växer och det går ut över varandra :( vi försöker hitta det bästa med oss när vi har dessa dippar . Vi är ute mycket och tänder brasor. Vi sitter nära varandra och finner lugnet i naturen och elden. Det blir som en gemensam meditation. Efter utevistelsen är vi frusna och tar ett bad tillsammans med tända ljus. Nu har jag även turen att få åka till Paris nästa månad. Sambon har fixat för att vi ska hitta ännu lite närmare varandra. Vi är ett toppen par... Men väntan på framtiden för oss ibland längre ifrån oss :(

• Emelie b

Vi drev egen restaurang säsong från det att dottern var 3 veckor och har gjort så tre somrar i rad. Utöver det har vi haft vanliga jobb också och för ett år sedan insåg vi faktum att efter sex år tillsammans hade vi förlorat oss på vägen, ni vet, jobb, barn, företag och tid eller ork till närhet och sex fanns bara inte!

Vi påbörjade en långsam väg för att hitta tillbaka. Vi tog en weekend resa till Paris förra året och i år till Barcelona.

Vi har under hela året påmint varandra att ta på varann, prata, kramas och ha sex. Vi har idag hittat tillbaka till varann och sexlivet är fantastiskt.

Vi känner att det kanske är dags för ett syskon nu men jag är inte världena fertilaste människa om man säger så..

• Erics mamma

Vi försöker ordna barnvakt 1gång/månad för att få tillfälle att bara ro om oss själv,'ta en god bit mat i lugn och ro, prata om olika ämnen, se en film ihop och/eller bara ligga och mysa ihop i sängen innan man skall sova. Ibland är det svårt att prioritera just denna egna tiden ihop eller att kunna avnjuta en middag i lugn och ro utan en vild 5- åring i huset som vill ha uppmärksamhet och en lekkompis.

Att denna dagen inte behöver vara förknippad med sex och "barntillverkning" känns också skönt då det omedvetet är mycket fokus kring detta då man längtar efter en liten till efter lite mer än 2 års försök.

• Saffransgul

Vi har tagit tid för oss själva. Lämnat bort barnen och haft datekvällar. Kvällar då vi gör precis vad vi känner för.
    God mat ibland och ibland somnar vi på soffan. 

• Gweny

Vi försöker baka in vardagslyx i vardagen. Jag har tur med en man som älskar laga mat & baka fantastiskt till mig. Och det gör min dag. Sen är vi bägge scifi nördar och myser ner oss i sängen med surfplattan, för att se på gamla star trek avsnitt ihop. Det är lycka! Men nu hoppas vi få hjälp på vägen, så en ny familjemedlem kan komma ombord.

• Demajbebis

Efter 3,5 års försök att få ett litet mirakel, så är vår kärlek och lust till varandra fortfarande lika stor. Ena dagen kan vi gå på bio, andra dagen bara ligga och slappa ihop, sen har vi dagarna när vi sitter och pratar om vad vår bebis skulle kunna heta,och vem han/hon skulle likna. Det är inte lätt, bara Gud och vi vet hur många kvällar jag fått gråta ut i min älsklings armar, och bara velat skrika ut hur jävla orättvist livet kan vara. Och det bästa är att han är ju faktiskt den enda som förstår mig, för han vill det här minst lika mycket som jag. Vi går igenom detta tillsammans, och vi har pratat om det värsta scenariot, om vi aldrig får något barn, och bara tanken gör ont. Jag antar att vi skulle överleva utan barn, men livet skulle aldrig få den mening som jag drömmer om att det ska få. Den obeskrivliga känslan av att vara någons mamma, någons pappa. Så för att summera det hela: Vi gör inget speciellt för att hålla passionen vid liv, vi gör som det vi alltid varit bäst på- älskar varandra och hoppas på att det en vacker dag kan resultera i ett litet mirakel...

• strumpan123

Vi brukade ta en kryssning för att komma bort, ha roligt och mysigt tillsammans så att man kunde glömma bort stressen hemma.
    Det är så skönt att få komma hem sen och tänka att det gått någon/några dagar utan stress, massa panik och tankar på allt.

Nu föredrar vi att laga en god middag, riktigt avkopplande när mannen lagar själv ibland så slipper jag som alltid lagar mat annars ;) eller så lagar vi tillsammans och det är mysigt.
    Så det blir en myskväll med god mat, ostbicka med kex till en bra film och kanske lite massage senare på kvällen.
    Det enda som fattas är ett badkar men det funderar vi att skaffa oss så vi får upp mysfaktorn ännu mer. 

• Forumvärd

Idag är det sista dagen att tävla! Solig
    Fram t.om midnatt har ni möjligheten att tävla om ett superfint pris 

• Forumvärd

Tack för era bidrag! Solig

Den som har vunnit presentkortet är

KatjaKaj skrev 2013-03-18 09:23:51 följande:
    Efter en tuff höst/ vinter med mycket turbulens och slentrian har jag och min sambo köpt på oss en massa roliga pussel. Det är pussel som har en bild på framsidan av kartongen men det du pusslar blir något helt annat så man får bara små ledtrådar. Istället för att sätta oss framför TVn så plockar vi fram pusslet och något gott att äta på allt från frukt till goda mackor och vi har märkt att vi får riktig kvalitetstid, vi får en chans att prata om allt och inget samtidigt som vi gör något tillsammans. Båda två längtar verkligen efter vår lilla kvällsritual då vi får sitta ner och bara vara. Det hade passat oss perfekt att vinna detta priset då vi ska börja våra försök till en bebis om ett par veckor. Då jag tyvärr är sjuk har min doktor sagt att jag ska ställa in mig på att det kan komma bli svårt att bli gravid, så all hjälp hade varit tacksam.
    Ett stort grattis till dig! Solig
    Inboxa din adress till mig så snart som möjligt.
Svar på tråden Väck liv i passionen! Tävla och vinn presentcheck