Blodpudding till bebis?
Någon som har tips på märket och namnet på "bästa" hälosammaste blodpuddingen man köper i affär? Och en sak till, steker man eller kokar man eller kör man i ugnen? Hur vet man när den är klar??
Lillen är 10 mån.
Någon som har tips på märket och namnet på "bästa" hälosammaste blodpuddingen man köper i affär? Och en sak till, steker man eller kokar man eller kör man i ugnen? Hur vet man när den är klar??
Lillen är 10 mån.
Till en tiomånaders kan du göra som du vill med att koka/steka, men till yngre barn är det bäst att snabbt värma upp den i mikron istället för att steka. Vilken sort som är bäst vet jag dock inte, vi köper glutenfri för min man blir så dålig i magen av vanlig trots att han inte är glutenallergiker.
All blodpudding är nog bra mat, vi har då alltid stekt den. Att koka den låter märkligt? Vår senaste har nog petat i sig blodpudding sen hon var 6månader och hon gillar det skarpt.
Jo dom säger det men jag har svårt att se hur en skiva blodpudding mjukstekt i smör ska kunna skada en unge särskilt som det inte sker särskilt ofta
I "Andra mosboken" tipsar författaren om att man kan koka blodpudding i mjölk till barn från 8 mån. Vi har kört den varianten till båda våra barn och de har ätit med god aptit.
Men om barnet är tio månader så hade jag nog stekt den lätt och så hade barnet fått pilla i sig maten i småbitar själv med händerna eller jag hade spetsat bitar på en gaffel som barnet kunnat få stoppa in själv i munnen.
Vi kör BLW med vår lilla tjej och hon äter glatt stavar av blodpudding som jag snabbt värmer i smör. Det blir inte någon stekyta direkt, de blir bara varma.
ok, men man kan inte koka eller steka dom för kort tid o att de är råa?
Är det som korv? Att det är "klart" egentligen?
Jag vet, jag är PINSAMT dålig på detta.