• Olivkakan

Snabbt svar tack, feberfrossa och feber!

Jag är gravid i sjunde veckan (fick nyss reda på det). Imorse mådde jag helt bra och gick då till gymmet och körde lite styrketräning för överkroppen, axlar, övre rygg o.s.v... lyssnade på kroppen...

Ett tag senare började jag få ont i kroppen på "sjuksätt" i lederna och nu har jag värsta feberfrossan, sådär så jag bara hackar tänder och skakar hela jag, känner hur febern bara stiger. Är väldigt orolig! Ni som har hafe feberfrossa vet  hur hemskt det kan vara bara i sig... Kommer det här leda till missfall nu? Eller är det redan ett missfall?

Bor utomlands och är inte inskriven än så känns inte självklart var jag skulle höra av mig om jag skulle kontakta vården. Är det nödvändigt?

Febernedsättande? 

Behöver tips och råd så snart som möjligt! 

• Svar på tråden Snabbt svar tack, feberfrossa och feber!
  • Olivkakan

Ingen som har något svar?

Puffar lite... 

• Wilma000

Du kan ta febernedsättande men inget som innehåller Ibuprofen! Ta istället nåt med Paracetamol. Tror inte du behöver vara orolig för att febern leder till mf.. Om du får väldigt ont eller om febern inte vill gå ner trots febernedsättande så kan du kontakta sjukvården. Krya på dej! Å grattis till graviditeten!! :))

Svar på tråden Snabbt svar tack, feberfrossa och feber!