• Anonym

Gravid och vet tyvärr inte vem "pappan" är, kan ni ge mig hjälp/råd?

Hej!

Jag behöver hjälp/råd av er..

Har tagit två grav-test som båda varit positiva. Problemet är inte det, utan det är att jag inte vet vem som är "pappa" till detta barn?
    Sist jag hade mens var 21/1.
    Jag vet inte vad jag ska göra, jag skäms och vågar inte prata med någon om det, jag har sagt som det är till en vän, men jag vill prata med någon utomstående så därför tänkte ta råd här..
    Jag har funderat fram och tillbaks på abort, men jag vet inte vad jag ska göra? Låter kanske självklart att jag borde göra abort men de känns ändå svårt eftersom jag redan genomgått 2 medicinska aborter och det är så klart inte roligt.. Jag tänker också att om jag nu gör en till så finns det kanske en risk för att inte kunna få framtida barn. Åh de är så himla kaos i skallen. Hjälp mig

• Svar på tråden Gravid och vet tyvärr inte vem "pappan" är, kan ni ge mig hjälp/råd?
  • Anonym

Abort eller inte, jag skulle aldrig råda någon i en sån fråga, men stötta oavsett beslut.

• Ramborg

Har du några kandidater? Då kan du alltid få reda på vem av dem det är.

Frågan är väl snarare, vill du bli ensamstående mamma? Det finns många som klarar sig utmärkt utan en pappa till barnet men det är nog inte lätt alla gånger.

Oavsett hur du väljer så bör du kontakta gyn för att få hjälp med att hitta ett preventivmedel som passar dig.

42.
  • Anonym
    Ramborg skrev 2013-03-18 23:49:44 följande:
    Har du några kandidater? Då kan du alltid få reda på vem av dem det är.

Frågan är väl snarare, vill du bli ensamstående mamma? Det finns många som klarar sig utmärkt utan en pappa till barnet men det är nog inte lätt alla gånger.

Oavsett hur du väljer så bör du kontakta gyn för att få hjälp med att hitta ett preventivmedel som passar dig.
    Ja. Har legat med 8 från januari tills början av mars.

Ska beställa tid. Men vet inte hur jag ska göra än.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-19 13:15:07 följande:

OJ! Det va inte dåligt. Lycka till med ditt beslut. 
  • Creosote
    Anonym skrev 2013-03-19 13:15:07 följande:

Du har haft oskyddat sex med alla?
    Better? Better bring a bucket. I´m gonna throw up.
  • Anonym

Hej. Gå och kolla hur långt gånget det är. Och kolla lite ungefär när du kunde bli gravid. Då kan du nog lista ut vem fadern är om du vet vem du va med just den tiden. Lycka till

• Leola

Hur du än gör så borde du Verkligen lära dig att använda preventivmedel! Sorry för pekpinnar men du måste verkligen ta dig i kragen...

Med tanke på att du gjort aborter innan så är det kanske inte första gången du har struntat i preventivmedel.. Är du inte rädd för könsjukdomar heller?

Men gå och kolla hur långt gången du är så kan du säkert (kanske?) lyckas räkna ut vem som är pappan..

Lycka till för övrigt..

• Anonym

Räkna lite på det..

Har du normal menscykel? Om den 21 var första dagen på din sista mens så borde du blivit gravid runt i runda slängar den 6 februari.  Har du många kandidater runt det datumet? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-19 16:26:52 följande:
    Räkna lite på det..

Har du normal menscykel? Om den 21 var första dagen på din sista mens så borde du blivit gravid runt i runda slängar den 6 februari.  Har du många kandidater runt det datumet? 
    Har visst blivit ett missförstånd här. Jag har ätit p-piller (slutade med dom när jag upptäckte att jag var gravid) Har glömt nämna det i ts. Sist jag hade mens var alltså 21/1. Ja min menycykel är normal. Mellan vilka datum kan jag ha blivit gravid? Är dålig på att räkna sånt.

Svar på tråden Gravid och vet tyvärr inte vem "pappan" är, kan ni ge mig hjälp/råd?