Orkar inte leva såhär
Pga stark ångest måste jag ta varje dag som den kommer och kan knappt planera nånting. Jag har inget jobb, inga vänner, ingen partner, inga barn och bor inneboende trots att jag närmar mig 35. Önskar att jag bara kunde funka normalt, som alla andra...
Jag blir så himla ledsen när jag vaknar upp på morgonen och inser att det är en ny dag. Ibland är ångesten så stark att jag måste äta starka lugnande som gör att jag somnar. Ofta när jag är uppe i varv är jag dock så ångestfylld att medicinerna inte ens hjälper, de kickar ibland in först när jag hunnit lugna ner mig efter ett par timmar.
Det här är inget drägligt liv. Just nu är det som att jag bara går och väntar på att dagarna ska försvinna och jag ska bli gammal och dö. Jag vill inte att det ska vara så. Jag vill ha något att se fram emot. Jag önskar att jag kunde klara av ett jobb till exempel. Eller att jag kunde ha ett förhållande. Eller att jag orkade ta kontakt med nya människor och få vänner. Bara nånting litet, sånt som många tar förgivet.
Om man vill ha nåt måste man bygga, det vet jag så väl... men det går inte att bygga när man har konstant ångest och inte klarar av att hantera den, när den styr hela ens liv. Jag vet inte hur många gånger jag lyckats nå NÄSTAN hela vägen fram, men så har jag börjat må jättedåligt och tappat perspektivet helt och så är allting kört. Det är ingen som har förståelse för att jag mår så dåligt att jag vissa dagar inte kan komma upp ur sängen. De tror att det bara är att ta sig i kragen och kämpa vidare, men jag har inte gjort annat än att kämpa och får ändå inte de resultat jag önskar...
Jag vet ärligt talat inte hur längre till jag står ut med att leva i väntan på att dö...
Kommer säkert att få flera inlägg om att jag bör gå hos psykolog nu, men det gör jag redan. Jag äter även mediciner. Tycker inte att jag får nån effekt av nånting.