Vad får/törs man egentligen göra när man har ont i halsen?
Jag har ont i halsen... Har haft det från och till nu i ett par månader.
Försökt få tid hos vårdcentralen, men har fått svaret att "om du KAN svälja och prata, så är det inte halsfluss, det hörs när det är halsfluss, eftersom du då skulle varit väldigt tjock i halsen. Det är säkert den här förkylningen som alla dras med som du också har".
Jag vet ju att man inte får träna vid halsont. Och det gör jag ju inte heller.
Vet att man inte ska masseras eftersom det sätta igång saker i kroppen.. Och man ska väl inte anstränga sig så mycket eftersom det kan sätta sig på hjärtat.
Men vad törs man göra då?
Att dammsuga kan ju vara ansträngande, även om det inte är ett spinningpass så anstränger man ju sig om man har ett stort hus.
Att gå och handla kan ju vara jättejobbigt, speciellt om man ska bära tunga påsar hem i uppförsbacke.
Sex, det kan ju vara väldigt ansträngande....
Att gå fyra trappor upp till arbetsplatsen kan ju också vara skitjobbigt.
Osv...Det här är ju rätt vardagliga grejer. Räknas inte som träning, men kan ändå vara ansträngande till viss del..Ska man bara sluta upp med allt när man har ont i halsen? Ligga raklång i en säng och stirra upp i taket?
Är livrädd att få nåt fel på hjärtat... Men jag kan inte bara sitta och glo på tv och avvakta längre.. Hur försiktig ska man vara med såna här vardagssysslor?