• Anonym (IDIOTER!)

Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC

Hej hej FL Jag är så sjukt förbannad just nu så det här går ut för att RÄDDA fler familjer och fler barn!
    Ni som säger att soc inte tar barn utan anledning dra dit solen inte lyser. ni kan fan sätta er på BIRKAHEMMET GRYNING VÅRD AB I GÖTEBORG ÖRGRYTET. FÖR MISSBRUKARE, DIAGNOSER OCH SPÄDBARN!
    NI KAN SITTA DÄR MED ÖVERVAKNING 24/7 LÅTA PERSONALEN RÖRA ERT BARN TA DET NÄR NI VILL SOVA. FÖR OM INTE PERSONALEN FÖR GÖRA DET SÅ ÄR NI INTE SAMARBETS VILIGA!
    ALLA SOM SÄGER ATT SOC INTE TAR BARN UTAN ANLEDNING KAN JU FÖRSÖKA FYLLA DERAS KRAV
    1# ALLTID ÖGON KONTAKT! Du får inte sova utan vaknar dit barn ska du finnas där för att ge ögon kontakt!!!
    2# LÄMNA ALDRIG DITT BARN UTAN SYN HÅLL! Du får absolut inte gå på toa utan att ta med ditt barn
    3# DU FÅR ABSOLUT ALDRIG KOLLA PÅ TV ELLER ÄTA FÖR DU KAN JU MISSA NÄR DIT BARN KOLLAR PÅ DIG!
    4# DU SKA HA ÖGON KONTAKT MED DITT BARN ANNARS BLIR BARNET UNDERSTIMULERAT!
    5# DU FÅR ABSOLUT INTE SOVA ELLER VARA TRÖTT!
    6# DU FÅR INTE SKYDA DITT BARN!
    7# DU FÅR INTE SÄGA EMOT
     8# DU FÅR INTE GÅ UT
    9# DU FÅR INTE HA VÄNNER ELLER FOLK SOM SKA KOMMA Å KOLLA
    10# DU FÅR INTE HA NÅGON EGEN VILJA MEN SAMMTIDIGT SKA DU GÖRA ALLT DET HÄR!
    NI SOM INTE TROR MIG KAN JU FARA DIT SJÄLVA OCH TESTA. FÖR DETA ÄR INGET SKÄMT! JAG OCH MIN POJKVÄN FÖRLORADE VÅRAT 5 VECKORS ÄNGEL PGR AV ATT VI INTE VILLE ATT DOM SKULLE RÖRA VÅRAT BARN, SÅ DOM KLASSADE OSS SOM ICKE SAMARBETS VILLIGA! NU KOMMER NÅ JÄKLA MORAL KÄRINGAR SÄGA ATT VI SÄKERT GJORT NÅGOT MER ÄN ATT VI INTE SAMARBETADE. JO 1 SAK TILL. VI VILLE ÄLSKA OCH TA HAND OM VÅRAT BARN!
    JAG HAR INGEN DIAGNOS MEN MIN POJKVÄN HAR OCH SÅ SOM JAG HÖRT SÅ SKA INTE DIAGNOSER HA BARN! DET ÄR SÅ JÄKLA KRÄNKANDE! JAG OCH MIN POJKVÄN HAR BLIVIT SÅ JÄKLA KRÄNKTA UNDER 5 VECKOR. SAKER SOM ATT JAG ÄR EN VÄRLDE LÖS MAMMA DÄRFÖR ATT MITT BARN NYFIKET LYSSNA EFTER LJUD I RUMMET (vi var 6 föräldrar + 4 barn varav 1 har kolik) VÅRAT BARN ANSÅGS SOM PASSIVT FÖR ATT HAN SOV. HAN VÄXTE BÄST AV DOM ALLA DÄR MEN HAN SOV MEST. SOC TOG MIN ÄNGEL 12/3.
    Efter det så vet jag inte vad jag ska göra vi är så många invalerade. Det versta är ändå att när min kille sa till soc att det bästa ändå hade varit om våran son hade fått komma hem fick vi svaret "vi tycker en annan sak"
    Vi har pratat med fler om det här som inte har någon anning om vad birka är eller något sånt. Dom alla säger att dom hade inte klarat kraven som Birka ställer. Vi kan inte göra något just nu. Jag saknar min Ängel så sjukt mycket, Först om 5 Veckor kan vi ha chansen att få tillbaka honom. Först då kan jag känna mig hel igen. För det känns som om en del av min själ saknas. Min lilla pojke mår desutom dåligt :( gåt upp från 4700 till 5700 på 2 veckor :( och har fått Kolik efter att dom tog honom. Det värsta är att jag fick inte ge han någon kram innan dom tog honom. eller att jag får veta hur han mår. Jag fick inte ens prata med någon efter åt.
    Hur bra föräldrar ni än är eller tro er vara så har ni otrur så tar dom erat barn. För vi kämpade verkligen. Vår son fick aldrig vänta. Ändå skrev dom det. Dom skrev att allt var perfekt att han fick allt han behövde utan sin kännslomässiga stimulans som han nu får via en baby siter som vi annser att han inte borde sitta i då det inte är bra för deras ryggar. Aja Ta vara på denna information om ni ska dit för om ni inte är SUPER föräldrar så tar dom erat barn. Kram

• Svar på tråden Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC
  • MinaE
    Anonym (soc) skrev 2013-04-01 21:41:20 följande:
    Är det bättre att förstöra barnets liv`????
    Och du vet exakt hur ts liv ser ut och att bebisen var i så svår omsorgsbrist ?  Hur vet du det isf undrar jag ? 
  • Anonym (dfe3)
    adina01 skrev 2013-04-01 20:54:24 följande:
    De ger inte respons på barnets signaler såsom tex. ögonkontakt eller verbal kommunikation, det som kallas samspel.
    Läs om Harlows experiment.

Jävla dravel, då ska alla som är blinda eller har andra allvarliga synfel mista sina barn.
  • MinaE
    Anonym (dfe3) skrev 2013-04-01 21:53:36 följande:
    Jävla dravel, då ska alla som är blinda eller har andra allvarliga synfel mista sina barn.
  • adina01
    Anonym (dfe3) skrev 2013-04-01 21:53:36 följande:
    Då kommunicerar man genom beröring och genom ljud, hur många föräldrapar finns det där båda är gravt synskadade?
    Synskadade och hörselskadade får hjälp med hur de ska kommunicera med sina barn på andra sätt än genom ögonkontakt. 
  • Anonym
    Dr Mupp skrev 2013-04-01 21:43:18 följande:
    Sjävklart, skit i barnen. Det viktiga är att föräldrarna inte får bli ledsna.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

• Anonym (soc)
    MinaE skrev 2013-03-22 16:28:29 följande:
    Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men i min så händer misstag som syns hela tiden både här och där.
    Du tycks ärligt talat leva i någon form av skyddad verkstad.
    Och inte ute i livet, med vanliga människor, tv apparater, internet och tidningar.

Misstag som aldrig går att reparera misstag som ärrar misstag som splittar familjer misstag som gör att barn förlorar sig misstag som gör att barn blir mördade misstag som gör att barn blir förnedrade slagna och våldtagna på div hem och jour familjer

Ja ska jag fortsätta rabbla ?  
    Alla som får sina barn omhändertagna säger att det är socialtjänsten som gjort fel...Visst kan fel förekomma, men aldrig när det är frågan om omhändertagande!! Det går igenom för många instanser innan beslutet är fattat. Skulle socialtjänsten gjort fel bedömning så kommer inte förvaltningsrätten att fatta beslut om LVU-vård och då blir det inget omhändertagande. De allra flesta gångerna överklagar också föräldrarna till Kammarrätten som fattar det sista beslutet. Har aldrig varit med om att man fått prövningstillstånd för att gå vidare. Jag har även varit med om att förvaltningsrätten ej fastställt något beslut om omhändertagande och DÅ har socialtjänsten gjort fel bedömning! Så tror ni verkligen att det är socialtjänstens uppgift att göra livet surt för föräldrar? Vilken anledning skulle det i såfall vara? Det kan då inte vara en ekonomisk anledning. Varför skulle socialtjänsten göra gedigna utredningar OM det INTE fanns en stor oro? Kan lova att de flesta, kanske alla, socialtjänster i landet är överhopade med jobb och inte utreder mer än nödvändigt. Nej, vakna upp nu och förstå att socialtjänsten ALLTID har BARNET i fokus!!
  • Anonym
    Anonym (soc) skrev 2013-04-02 18:40:35 följande:
    Alla som får sina barn omhändertagna säger att det är socialtjänsten som gjort fel...Visst kan fel förekomma, men aldrig när det är frågan om omhändertagande!! Det går igenom för många instanser innan beslutet är fattat. Skulle socialtjänsten gjort fel bedömning så kommer inte förvaltningsrätten att fatta beslut om LVU-vård och då blir det inget omhändertagande. De allra flesta gångerna överklagar också föräldrarna till Kammarrätten som fattar det sista beslutet. Har aldrig varit med om att man fått prövningstillstånd för att gå vidare. Jag har även varit med om att förvaltningsrätten ej fastställt något beslut om omhändertagande och DÅ har socialtjänsten gjort fel bedömning! Så tror ni verkligen att det är socialtjänstens uppgift att göra livet surt för föräldrar? Vilken anledning skulle det i såfall vara? Det kan då inte vara en ekonomisk anledning. Varför skulle socialtjänsten göra gedigna utredningar OM det INTE fanns en stor oro? Kan lova att de flesta, kanske alla, socialtjänster i landet är överhopade med jobb och inte utreder mer än nödvändigt. Nej, vakna upp nu och förstå att socialtjänsten ALLTID har BARNET i fokus!!

Det stora problemet är snarare att soc gör för lite och inte för mycket.
  • Dr Mupp
    Anonym skrev 2013-04-02 18:45:09 följande:

Precis, soc har för fåtvingande åtgärder. Vore så mycket bättre om de faktiskt kunde tvinga till boendestödjare, för'äldrautbildningar och kontaktfamiljer. Om dessa åtgärder kunde göras tvingade istället för frivilliga så är jag ävertygad om att färre barn skulle fara illa.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (soc)
    Anonym skrev 2013-04-02 18:45:09 följande:

Det är jag benägen att hålla med om. Tyvärr så är det mycket som inte kommer till socialtjänstens kännedom. Och som jag skrivit längre upp i tråden så kan man många gånger få en känsla över att allt inte står rätt till, men man får inte fram något konkret och därför måste avsluta. Därför är det så viktigt att de anmälningsskyldiga ( och även andra) skickar in anmälningar, om det skulle behövas - 10 per dag. För till slut så klarar inte föräldrarna av att hålla uppe fasaden och då får socialtjänsten den sista pusselbiten. Man får ofta höra: Ni gör ju ingenting! Nej, har man inte underlag så - tyvärr :( Frustrationen som finns när inte socialtjänsten (pga sekretessen) inte kan informera om vad som faktiskt gjorts och vad som fattas, är hemsk :(

Det är så skrämmande tycker jag, att idagens samhälle finns det så många barn som far illa och inte kommer till vår kännedom. Tänk om det fanns obegränsat med medel så man kunde satsa på förebyggande, redan när mamman är gravid. Nationalekonomen Ingvar Eriksson har räknat på detta och varje individ som man "räddar" när de är unga sparar samhället 15 miljoner på. 
  • MinaE
    Anonym (soc) skrev 2013-04-02 18:40:35 följande:
    Jo, fast vi vet ju oxå att soc är väldigt lätt duperade och väl "brända" av en åsikt så ger de sig sällan.. Och de är bra på att vinkla sina utredningar. Utefter sin personliga tolkning, även otroligt många små fel förekommer, om än pytte ord men som betyder nåt i det stora hela. Och då särskilt för den förälder som sitter i stress klämman.
Svar på tråden Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC