• paret

Hur många par finns där båda är bs?

När vi läser här känns det som om det är en klar övervikt för par där bara kvinnan är bs.
    Är det så?
    Och varför?
    Borde ju finnas lika många bs killar som bs tjejer?
    Så frågan är, hur är det i ert förhållande?
    Båda bs?
    Tjejen bs?
    Killen bs?
    Om nån undrar är vi båda bs.

• Svar på tråden Hur många par finns där båda är bs?
  • paret

Ja konstigt inte fler vågar erkänna för sig själv de är bs.

• paret
    Anonym (Tragiskt) skrev 2013-04-15 19:49:13 följande:
    Här finns ett sånt par i alla fall... Men jag är nog mer bs än min fru.
    Kul att se fler par är det.
  • paret
    Fandango46 skrev 2013-04-20 14:13:58 följande:
    Tror du som jag själv att det är vanligt att tjejer har lättare för att få till sex med samma kön?
    Det är ju ett överskott av par på BC som söker par, där tjejen är bisexuell men inte mannen.

Ja verkligen konstigt att tjejer som är ena delen av ett par så ofta är bs.
  • paret
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-04-20 14:29:38 följande:
    Jag är bs, killen är hetero.
    Ibland känner jag att han kanske är bs, han har hånglat med sina killkompisar på krogen och så (men har förstått att det är ganska vanligt att tjejer/killar strular med deras vänner på fyllan för att visa att de älskar varandra, vilket jag tycker är ett väldigt udda sätt att visa att man älskar en vän).
    Jag har bara varit tillsammans med en person, min nuvarande kille. Älskar honom över allt annat och har inga planer på förhållande/sex med någon annan, men ibland undrar jag hur det hade varit om jag haft en tjej istället.
    Kan tillägga att killen tror att jag bara säger att jag är bs för att det "är poppis".

Tror din kille är nyfiken på mer än pussar med en man, men många män vågar inte erkänna det inör sig själva, för då är de bögiga.
    Hade ni hamnat i säng med ett par hade han nog tagit för sig av båda ska du se, vad tror du?
    Skulle du vilja ha en bs kille? Inte alla som vill.
  • paret
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-04-20 14:53:41 följande:
    Vi skulle aldrig hamna i säng med ett annat par, så det tror jag inget om.
    Jag skulle inte bry mig om min kille var bs, för jag är ute efter en monogam kille som vill vara med bara mig och ingen annan. Skulle min kille vara bs så skulle det alltså inte beröra mig. Det är inte som att jag, när jag sökt partner, varit ute efter en specifikt hetero/bisexuell person. Det är inte En Grej i min värld.
    Så känner min kille med, tror jag i alla fall.  Han struntar i min sexuella läggning, så länge jag är sexuell med bara honom.
    Ok men du låter så tvärsäker på allt, mycket kan ändras, säg aldrig aldrig.
  • paret
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-04-20 15:09:33 följande:
    Jag är en person som kan bruka ordet "aldrig" eftersom att jag är en människa som baserar det mesta i mitt liv efter mina principer. Skulle något avvika så försvinner det. Exempelvis så skulle jag aldrig ha gruppsex med min partner och om det vore så fruktansvärt viktigt för honom skulle han få göra det utan mig i sitt liv.
    Hur mår du idag då?
    Låter hemskt att du lever ditt liv efter principer som du drog upp åratals sen.
    Livet är ingen rak linje, de flesta måste göra olika val hela tiden,från jobb barn till sex mm.
  • paret
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-04-20 15:24:33 följande:
    Jag mår bra och min och min killes sexliv har aldrig varit såhär bra förr. Jag gillar raka och tydliga linjer, jag tycker det underlättar livet. Min kille gillar också tydliga linjer, kanske i samma grad som mig, men han gillar inte heller när man "avviker" från vägen.
    Alla lever olika. Även om vårat sätt att leva kan anses tråkigt och stelt av andra så fungerar det toppen för oss. Det är samma sak som med fritidsintressen. Jag gillar att sticka, som alla jag känner tycker är jättetråkigt, men de tänker aldrig på att jag tycker att deras fritidsintressen är jättetråkiga. 
    Inte riktigt så vi menade, utan ni kommer att förändras, och få andra värderingar också, allt eftersom åren går.
    Livet är ungefär som ett vardagsrum, en dag vill man möblera om.
    Kan vara man vill ha ny tavla till att allt ska byta ut.
  • paret
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-04-20 16:26:27 följande:
    Jag förstår om det är så för de flesta, men inte i mitt fall. Alltså det är inte så att jag överdriver eller hittar på, men jag har en diagnos och särskilda behov. I mina papper står det om hur jag alltid står fast vid mina principer och jag har knappt förändrats alls (annat än fysiskt och mentalt) genom åren. Så jag vet inte riktigt om det där gäller mig.
    Nej, då förstår vi.
  • paret
    Bipar skrev 2013-04-23 14:13:41 följande:
    Vi är ett par där båda är gillar att ha sex med någon av samma kön. Vet dock inte om är bisexuella egentligen, men vi tänder som sagt båda på att ha sex med någon av samma kön, och vi tänder dessutom på att se varandra ha det.
    Vi tycker det är ganska vanligt på tex. BC att det står att killen är hetero, men sen när man börjar chatta med dem som så kryper det fram att killen ändå kan tänka sig bisex.........   
    Såna slutar vi chatta med efter ett tag, faga stackare som inte vågar stå för vad de är.
  • paret
    Anonym (biman) skrev 2013-04-28 09:36:48 följande:
    Behöver inte vara feghet. De kanske inte vill förstöra sina chanser med en del kvinnor. Finns en del som absolut inte kan tänka sig en man som är bi och tycker det är äckligt. Sett flera som tom skriver det i sin presentation. Då kan det kanske vara smartare att skriva hetero och sen när man får kontakt med någon berätta att man kan tänka sig bisex.
    Om nån som skriver den är hetero och sen berättar den är bs, den personen betraktar vi som en ynkrygg som inte vågar stå för vem den är och blockarar den.
  • paret

Finns det bara dessa par här som svarat?

• paret
    Anders 386 skrev 2013-08-23 08:51:54 följande:
    Håller inte med. Jag tycker det är rimligt att en kille utger sig för att vara hetero om han är ute efter att ha sex med ett par. Det är troligen ren strategi för att inte avskräcka någon av parterna för att ta kontakt. Om det sen blir av med trekanten så är det ju bara för killen att hålla sig till tjejen. Killen kan ju liksom anpassa sig till situationen. Om vi skulle annonsera efter en extraman skulle inte min fru vilja ha med en bisexuell kille eftersom det skulle bli en "konkurrent" till henne. Jag skulle inte alls kalla det att vara en ynkrygg, det är ett väldigt starkt ord. Ser det mer som en strategi för att få "komma till". Jag förstår hur ni tänker - men jag tänker inte likadant.
    Finns personen på BC är det dessutom troligt att personen även söker sex med motsatt kön - då är det ingen fördel att skylta med att man är Bi. Handlar om marknadsföring. 
    Anonym (Gonzo) skrev 2013-08-23 02:42:56 följande:

Fast er inskränkta syn är ju faktiskt ert eget problem...
    Om vio skriver ut vi tydligt att vi söker en bs man,eller bs kvinna, söker inte såna som inte är bs, då ska inte killar komma och skriva att de är hetreo, och sen efter ett par brev erkänna att han kan tänka sig det och det andra med en kille, ja då är han en ynkrygg i våra ögon som inte vågar stå för vem han är.

• paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-27 14:05:07 följande:
    Varför det?
    Skulle det vara fler kvinnor än män som är bs?
  • paret
    Anonym (Här med) skrev 2013-08-30 01:02:30 följande:
    Här finns ett par till där båda är bs. Tyvärr har inte någon av oss fått leva ut att få vara med någon av samma kön någongång... Än...
    Aldrig försent väl?
  • paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-30 00:15:54 följande:
    Finns iaf absolut ingenting som säger att antalet bisexuella måste vara lika bland män/kvinnor.
    Nä, och heller som säger det inte skulle vara så?
  • paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-30 19:20:26 följande:
    Nej just det. Problemet är att du utgår från att det är på ett visst sätt, vilket jag inte gör.
    Nä du är så redig så, du vet allt
Svar på tråden Hur många par finns där båda är bs?