• Zumba12

Är skild. Kan min exman tvinga mig att byta veckor vi har barnen?

Vi är skilda. Vi har barnen varannan vecka. Allt har funkat bra med detta. Jag är tillsammans med en polis som har skiftarbete som är arrangerat utifrån att han ska ha sina barn varannan vecka och att allt ska stämma med hans ex. Jag och han har våra barn samma veckor. Han och mina barn kommet jättebra överens, jag själv älskar honom. Nu vill min exman byta veckor då han träffat en ny. Jag vill inte eftersom det inte går att byta veckor för den jag älskar. Vi skulle aldrig träffas ensamma. Det skulle innebära att vi inte skulle kunna fortsätta träffas och båda är jätteledsna då mitt ex absolut vill byta veckor, är upprörd, menar att han inte vill ha det sämsta upplägget för honom eftersom han nu träffat en ny. Min fråga är om han kan tvinga mig att byta veckor? Vi har inget skriftligt på detta.

• Svar på tråden Är skild. Kan min exman tvinga mig att byta veckor vi har barnen?
  • Zumba12

Hur menar du? Vi byter måndagar nu. Om vi byter tex fredag hjälper inte det så mycket.

• Zumba12

Ok. Så just för att vi har ett muntligt avtal där vi kommit överens kan han inte tvinga mig att ändra mig?

Att sitta ner och prata hade givetvis varit det bästa men omöjligt i vårt fall.

• Zumba12

Eftersom han har skiftarbete jobbar han minst en dag eller natt varje helg och även i veckorna. Det är därför vi vill ha en vecka för att chansen att hinna träffas några gånger ökar. Jag jobbar själv bara dag under vardagar.

Jag har ett skriftligt mejl där det står att vi är överens om de veckor vi har nu. Gäller det som avtal?

• Zumba12

Kjell2: Hopplöst alltså. Ledsamt.
    Ett mejl där vi är överens om veckorna. Gäller det som skriftligt avtal?

• Zumba12

Vill absolut inte att barnen kommer inkläm. De är viktigast i alla lägen för mig. Samtidigt är det svårt när allt funkar så bra nu och jag så gärna vill kunna träffa den jag kommit att älska på ett bra sätt.

Om vi byterbytesdag kommer en av oss bara att ha den helg vi båda vill ha.

• Zumba12

Mitt ex nya hävdar att hennes ex inte kan byta sina veckor och därför kan inte hon det heller. Förstår att det kan vara svårt såklart. Det är det för alla.

Svar på tråden Är skild. Kan min exman tvinga mig att byta veckor vi har barnen?