Inlägg från: Lizette80 |Visa alla inlägg
  • Lizette80

HJÄLP! 18år, arbetslös, ingen bil, pluggar. BLIVANDE MAMMA!

Min frågan är varför du ska bry dig om vad alla andra tycker??
    Ni gör det som känns bra för er, känner ni att ni har råd ekonomiskt att ta hand om ett barn o hund så varför inte..??
    Pluggandet kan du som du sa ta när barnet även är kommet, eller lägga på hyllan o ta upp pluggandet när barnet är lite äldre!!
    Jag bodde i en tvåa med min son i ca 4 år innan vi flyttade till större då jag träffat min sambo, barnet behöver nödvändigtvis INTE ha ett eget rum innan 2 års ålder, vart kom det ifrån??
    Pluggar man o inte har så jätte mkt pengar så funkar en 2:a bra, man kan inreda efter behov o om så önskas !!
    Det jag kan tänka mig isfl på vad folk ska reagera på är att ni endast vart ett par i 6 månader..

• Lizette80
    LindaSvensson skrev 2013-03-21 09:08:16 följande:
    Så sant så! Men fortfarande så har vi redan börjat och mycket typsikt mig så säger jag saker utan att tänka efter tillexempel att "jag aldrig hade kunnat förstöra någon annans liv bara för jag klantat till mig" där jag menat att jag aldrig skulle kunna göra abort om jag blev med barn. Klart jag kan säga att jag vill vänta, men på ett sätt vill jag ju inte det. Vill ju ha barn med han så fort det bara går. Men vill kunna ge mitt barn allt! Och kommer jag kunna det så som det ser ut nu? 

(studerar ju hemifrån så är ju hemmma hela dagarna)  
    Varför vill du skaffa barn med han så fort som möjligt????
    Ni har vart ett par i 6 månader..
    Du studerar hemma ja, men med ett barn är det int elika lätt o du kommer inte ha den tiden som krävs heller....ELLER orken!!!!

• Lizette80
    LindaSvensson skrev 2013-03-21 09:16:32 följande:
    Sen ska man ju inte tänka så heller om han lämnar mig. Men det är klart ni har rätt. Jag kan fixa jobb snabbt om det är nödfall som personligassistent för min kompis har eget företag. Men fortfarande: skolan vill man ju bli klar med. Ja jag vill ju ha barn. Antar att min sambo bara vill det mer o snabbare än mig. Även då jag känner att jag också vill, men ja det är svårt.. de är ju inte som att skaffa en hund direkt. 
    Fast nu säger du emot dig själv.
    Du sa tidigare att du vill ha barn så fort som möjligt med han o nu skriver du att du inte vill lika mkt som han..
    VILL du VERKLIGEN detta????
    Du verkar lite kluven??!!
  • Lizette80
    skogsvitter skrev 2013-03-21 09:29:24 följande:
    Ja det känns väldigt naivt och "sagotänkt" faktiskt. Det känns inte som realistiska förväntningar. De har redan hund och andra dyra utgifter, TS har inte ens gått ut skolan, har ingen inkomst och inget körkort men ändå ska de gifta sig, ha villa, vovve, volvo och till på det även barn. Det fattar vem som helst att detta inte håller i verkligheten.

Det finns inte en enda fördel att hetsa in i ett föräldraskap i det här läget. Inte en enda.
    Prata med din kille o kom överens om att du åtminstonde går ut gymnasiet först!!
    Va ett par i ngt/nga år o se vart dt  leder!!
    Som ngn ovan skrev så är 6 månader INGENTING, det är den bästa tiden i förhållandet o man springer på rosa moln!!
    Tar det slut mellan er vilket risken är ganska stor för så står du själv där med ett barn, ingen bostad(för du bor hos dina mamma o pappa)
    Ta det lugnt o vänta lite ist!!
Svar på tråden HJÄLP! 18år, arbetslös, ingen bil, pluggar. BLIVANDE MAMMA!