Missfall. Vad händer sen?
inget av nio som klarade upptining, förstår att det var en chock. Har också fått missfall på mina ivf försök, har bara gjort ett et och ett fet, båda slutade i tidiga missfall ca v6. Inte kul. När man hänger här på forumet känns det lätt som att alla som plussar går direkt till "äntligen gravid" trådarna och stannar där, men så är det självklart inte, många IVF som slutar illa, trots plus. Ingen tröst, jag vet, men bra att komma ihåg att man inte är ensam.
Satte in vårt sista frusna embryo den här veckan så håller tummarna igen, skulle ljuga om jag sa att jag kände mig lika förväntansfull som första gången, inte säkert att man plussar, och som sagt även om så blir det nog svårt att helt släppa tanken på vad som hänt tidigare gånger. Och jag vill ändå gärna tro att jag är optimist, haha.
Blödde rätt bra vid mina missfall, och lite längre än vanligt, gjorde ondare än vanlig mens men inte läskigt ont. Det emotionella som gör ondast, lätt. Tror säkert det är mer ont/krångel ju senare det händer, allt kom ut fint på mig, men som ngn skrev ovan, se till att du får efterkontroll oavsett om du blir skrapad eller inte! Viktigt att kontrollera att allt verkligen kommit ut.
För mitt FET räckte det att vänta en mens (utöver själva missfallsblödningen, alltså) innan jag fick börja räkna ner till ägglossning och återförande, men hade ju inte gått lika länge, gör dessutom FET ostimulerat och dom kontrollerade vid mf-uppföljningen att allt såg bra ut. Tror dom vill vänta längre vid ny IVF, då ska ju kroppen inte bara ta emot ett ägg utan producera helst så många som möjligt innan dess, plus ta sjuhelsikes massa mediciner. Mensen efter mf-blödningen kom ca 5dgr senare än "normalt" om man räknar mf-blödningsdag 1 som normal mensdag 1.