Hur säger man att man vill separera? Mår jättedåligt.
Hej, Jag är i världens jobbigaste situation just nu.
Varit tillsammans med min sambo i nio år och vi har en liten son ihop.
Nu till problemet..
Jag älskar honom fortfarande det är inte det utan jag känner att vi inte passar ihop. Vi är så olika som det går att bli. Vi har helt olika åsikter kring precis allt. Både jag och han vill olika saker i livet. Altså vi vill inte samma saker.
Vi pratar inte längre, utan sitter på varsin sida och glor på tvn eller datan. Vi har helt enkelt inget att prata om.
Vi äter aldrig ihop. Utan alla äter olika tider, vilket jag stör mig på, men han lyssnar inte.
Han stöttar mig aldrig i något, om jag tex. vill gå någon utbildning, eller om jag mår dåligt.
Han bryr sig oftast inte om mina känslor, om jag är ledsen eller behöver hjälp med något. Om jag säger att jag behöver hjälp med något så ska det bli världens grej om det för att han ska hjälpa mig.
Det är ALLTID JAG som lämnar och hämtar på dagis, om jag ber honom snällt att lämna eller hämta så blir han skitsur.
Han har väldigt kort stubin och blir arg för minsta lilla. Om det tex är smulor på golvet så kan han göra det till världens grej, börja bråka med mig och tjafsa.
Han hjälper aldrig till i hemmet utan jag måste göra allt själv, för han vägrar och blir sur om jag ber honom, men när det gäller inredning så ska han alltid bestämma över hur det ska se ut, vi har HELT OLIKA smaker och jag hatar hans smak, han min.
Han är jämt förbannad eller sur över något och då går det oftast ut över oss.
Han vill aldrig umgås med oss som familj, tex. shoppa, fika, käka ute, gå på en promenad, bada i simhallen eller gå till leklandet, det är tråkigt enligt honom, men han blir SUR för jag inte tar vår son till leklandet eller simhallen. Det är tydligen min uppgift. Vi har ALDRIG gjort något ihop för han inte vill. Men att umgås med sina vänner funkar, då kan han prata och har skitkul!
Det är säkert mer grejer men kommer inte på nu.
Jag har försökt få honom att umgås med oss, att vi ska äta ihop, kommunicera men det funkar inte.
Här sitter jag.. dag ut och in.. snart ett år och vet inte vad jag ska jag göra? Hur ska jag säga till honom att jag vill separera? Jag vill säga det men får inte fram orden...
Jag är ung. Tiden bara går och det känns som jag slösar min tid på att vara olycklig dag ut och in. Är det meningen att jag ska ha det såhär? Har jag fel som vill lämna honom?