• Anonym (orkarinte)

Först sms med annan, nu massa porrfilmer....

Alltså, jag vet inte hur mycket jag klarar av mer... Enligt honom är jag bara fjantig nu, vad tycker ni?

Jag och min sambo har bott ihop några månader nu. Likt alla andra har vi haft våra smågnabb och tjafs, men för 2 veckor sedan så var det rätt illa och vi båda ifrågasatte om vi skulle vara tillsammans.

Tyvärr har jag känt att jag inte riktigt litar på honom gällande andra kvinnor, anledningen till det behöver vi inte ta här.  Så 3 dagar efter att vi bråkat, blivit sams och kommit på att vi verkligen vill vara med varandra och älskar varandra mer än allt annat, tog jag en risk som jag jag kan ångra lite i efterhand. 
     Jag gick på toaletten och såg att han glömt sin telefon på hyllan i badrummet. Han lämnar aldrig sin mobil obevakad, så när den låg där och stirrade på mig kunde jag inte låta bli.
     Det första jag möts av i meddelandeinkorgen är SMS från hans ex (som han hade i somras, innan mig), och jag vet att i en iphone så hamnar de senaste meddelandena allra högst upp, vilket dessa SMS gjorde. 
    Läste då att tjejen i fråga hade skrivit något om att hon tänker på honom ibland och deras sexliv. Han hade då svarat med att de kunde träffas i sommar när hon kommer till staden vi bor i. Hon hade då sagt att hon gärna gjort det, men att han ju redan hade sambo. Då skrev han "Det kan bli vår lilla hemlighet ;)" och givit förslag på att de kunde ta in på hotell tillsammans.

Jag vågade inte fortsätta, ville inte se vad de hade skrivit till varandra tidigare, var rädd för vad jag skulle se.
    Jag blev helt stum. Jag fattade ingenting. Hur kan han ha gått och låtsas som ingenting, haft sex med mig, sagt att han älskar mig - samtidigt som han skriver att han ska träffa henne och ha sex på ett hotellrum och att det ska bli "deras lilla hemlighet", hur kan han ha haft planer på otrohet?

Konfronterade honom och var helt förstörd. Först visste han inte vad han skulle säga, förutom att han inte menade något med det. Vi började givetvis storbråka och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Tillslut sa bad jag honom om hennes nummer, för jag ville skriva till henne att hon skulle låta honom vara. Efter många om och men så fick jag tillslut det. Då skrev hon att det alltid är han som hör av sig (han säger tvärtom) och att han ska ha sagt att deras sex var det absolut bästa sex han haft, att han saknar det för att vi två inte har det likabra och att han tycker det är jobbigt att vi två inte har analsex. Blev givetvis ännu mer upprörd av detta, då han säger en sak och hon en annan. Så jag bad att få kolla på de andra meddelanden för att få se vem som talade sanning. Då säger han att han precis har raderat dom. HUR MISSTÄNKSAMT ÄR INTE DET??!!

Nåja. Vi pratade ut tillslut, han var lika ledsen som jag och sa att han aldrig skulle göra något för att såra mig och att han aldrig kommer förlåta sig själv... Jag förlät honom och försökte att inte tänka på det så mycket. Jag tänker fortfarande på det ibland, och det resulterar alltid i att jag kommer på mig själv tänka att jag är värdelös, jag duger inte till något, han är inte nöjd med mig, han vill inte ha mig, det är något fel på mig. Och detta är skitjobbigt, för varje dag så visar han på motsatsen och är väldigt gosig och talar alltid om hur mycket han älskar mig, men jag tvivlar ändå... 

Så till idag.... (förlåt för långt inlägg förresten, men är tvungen att skriva av mig). Vi har inte haft sex på en vecka. Han har jobbat mellan 14-23 denna veckan (jag har dock varit hemma fram till 14 några dagar) och jag sover ibland när han kommer hem. Jag har längtat efter sex varje dag nu. Har också visat detta, och verkligen varit på honom men han har sagt att han inte orkar, att han är trött. "okej" tänker jag "han jobbar ju kväll denna veckan så det är ju inte så konstigt..." . Ändå har han sagt "var vaken ikväll när jag kommer hem så ska jag kan sätta på dig" men det händer ju inte.. han skyller då på att jag sover varpå jag säger att han jättegärna får väcka mig, gärna med SEX! Men det har inte heller hänt...

Så när jag kom hem satte jag mig vid datorn och skulle leta efter en film att kolla på.. Hittar då 15 porrfilmer , främst med analsex. Den senaste filmen var nedladdad idag vid 11.04 ca.. Direkt kände jag hur hjärtat började slå fortare, jag började skaka och kände mig förnedrad . Skrev till honom och ifrågasatte hur han har orka att runka till en massa porr om dagarna, men orkar inte ta en snabbis? Han svarar då att han var kåt, jag var inte hemma och då runkade han. Men jag har liksom varit hemma både i tisdags och onsdags, hallå? 

Han säger att jag ska sluta och inte göra sån stor sak av det. Och nej, jag har inget emot porr, men när man inte orkar ta en snabbis (där jag kan göra allt jobb om han nu inte orkar anstränga sig) fast man orkar sitta och runka då ifrågasätter jag framför allt mig själv. Då tänker jag tillbaka på de här smsen med den där tjejen och tankarna kommer fram igen. Jag duger inte, vi har inte haft analsex (vilket jag aldrig sagt nej till, har till och med föreslagit det men han skrattar bort det) vilket tydligen är skitviktigt för honom (det sa ju den här tjejen också) , att jag inte tillfredsställer honom tillräckligt, att han vill vara med någon annan, att han tröttnat på mig.. ah alla tankar komma fram och jag vill bara skrika!!!!!!!!!! 

Vet inte hur jag ska göra. Kommer något mer sånt här upp så vet jag inte vart jag kommer ta vägen... Allt känns så jävla jobbigt. Jag är väldigt känslig, jag grubblar väldigt mycket, jag tar saker personligt. Detta VET han! Ändå kan han inte förstå mig efter det här med SMSen.

Vad tycker ni? Är jag fjantig och borde strunta i porren, eller är det konstigt av honom att inte "orka" ha sex men ändå sitta och runka?

Vet varken ut eller in...  

• Svar på tråden Först sms med annan, nu massa porrfilmer....
  • Anonym (Knepig karl)

Jag hade ALDRIG litat på en sådan man som skrivit med ex och skit. Be honom dra åt fanders.

• Anonym

hade struntat i honom ärligt talat för han verkar lustig :( stackare.. 

• Anonym (Anna)

Ryck upp dig! Stanna absolut inte med någon som får dig att tänka tankar som att du är värdelös. Det är inte ett sunt förhållande och det är inte så det ska kännas. Att han håller på att bevakar sin telefon och raderar sms låter absurt. Ska man leva med någon så ska det vara någon som får dig att känna dig bra och lycklig. Ta dig ur det där innan det blir en ond spiral av det hela. Du är värd någon bättre än en kille som gör upp planer på att vara otrogen!!!! 

Respektera dig själv! 

• Anonym (orkarinte)
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-21 15:40:44 följande:
    Ryck upp dig! Stanna absolut inte med någon som får dig att tänka tankar som att du är värdelös. Det är inte ett sunt förhållande och det är inte så det ska kännas. Att han håller på att bevakar sin telefon och raderar sms låter absurt. Ska man leva med någon så ska det vara någon som får dig att känna dig bra och lycklig. Ta dig ur det där innan det blir en ond spiral av det hela. Du är värd någon bättre än en kille som gör upp planer på att vara otrogen!!!! 

Respektera dig själv! 
    Det är bara så svårt för jag har inte älskat någon tidigare på samma nivå som jag älskar honom. Jag kan bli gråtfärdig ibland när han ligger och håller om mig för jag känner mig så lyckligt lottad. Han ställer verkligen upp för mig utan att gnälla när jag behöver honom. Han finns alltid där och han är så speciell för mig. Bara en sån sak att jag förlät honom samma kväll som jag läst smsen visar hur mycket jag vill vara med honom, och det skrämmer mig lite.. Det känns som att jag är så förälskad att jag kommer förlåt honom för vad han än gör, för jag vill så gärna vara med honom. Han blev till och med förvånad över hur lugnt jag hanterade allt och att jag förlät honom, han sa att hade det varit jag som gjort vad han gjorde, hade han nog aldrig kunnat förlåta mig..

Tack för ditt och era andras svar i alla fall. Det känns som att detta kommer vara en inre kamp med mig själv än en kamp mot honom..  
  • avstängd

Det där kommer aldrig att leda till någonting bra. Gör slut innan du har trasslat in dig ännu mer med honom skulle jag säga till dig om du var min lillasyster.

• Anonym (Anna)
    Anonym (orkarinte) skrev 2013-03-21 16:07:22 följande:
    Det är bara så svårt för jag har inte älskat någon tidigare på samma nivå som jag älskar honom. Jag kan bli gråtfärdig ibland när han ligger och håller om mig för jag känner mig så lyckligt lottad. Han ställer verkligen upp för mig utan att gnälla när jag behöver honom. Han finns alltid där och han är så speciell för mig. Bara en sån sak att jag förlät honom samma kväll som jag läst smsen visar hur mycket jag vill vara med honom, och det skrämmer mig lite.. Det känns som att jag är så förälskad att jag kommer förlåt honom för vad han än gör, för jag vill så gärna vara med honom. Han blev till och med förvånad över hur lugnt jag hanterade allt och att jag förlät honom, han sa att hade det varit jag som gjort vad han gjorde, hade han nog aldrig kunnat förlåta mig..

Tack för ditt och era andras svar i alla fall. Det känns som att detta kommer vara en inre kamp med mig själv än en kamp mot honom..  
    Jag förstår att det inte är lätt om du verkligen älskar den här killen så högt. Men snälla du, säger inte det här för att vara elak, men det är ingen sund kamp inom dig själv. Du är absolut inte fjantig! Du ska inte bearbeta och acceptera något som från början inte är "okej". Styrkekramar!
  • Anonym (Frågan är...)

TS, varför göra det svårare än vad det är. Jag vill minnas att du skrev att ni kommit fram till att Ni älskar och vill vara med varandra. I min värld gör man inte så som partner som din sambo gjort om "han verkligen vill vara med dig". Han vet att du är sårad och ändå har karln mage att bete sig på det här sättet?!

Om du vänder på det, om en kompis till dig kom och berättade en liknade historia för dig, vad hade du gett den personen för råd?

Om du känner att du inte kan lita på honom så varar dra ut på eländet och stanna? jag har varit i samma sits och valde att stanna i 1 år. Det extra året som jag valde att stanna bröts min självtroende ner till noll liksom självkänslan och med facit i hand så inser jag att jag var otroligt naiv. Händer samma sak igen för mig så kommer jag inte tänka med hjärtat utan med hjärnan. 

Att vara med någon som inte visar respekt gynnar igen. Att karln runkar till porr är inte mycket att säga om det tror jag de flesta gör och även tjejer (även om det inte pratas högt om det) men att bestämma "hemliga sexträffar" med andra än sin sambo är fanimej BIG NO NO.... Så gör man bara inte. vem är näst på tur för han? Jag ska inte dra han över en kant, men jag har mycket svårt att se att detta är något han bara gjort mot dig med just henne? Detta brukar nämligen vara ett mönster... Som sagt, skulle jag vara du så skulle jag dra fortast möjligt. 

• aellinor

Förr eller senare kommer du bli sårad igen. Bit ihop o lämna.  Jag har varit i samma sits. Förstår dina känslor. Men jag lämnade till slut, det är en lång psykisk process dock. Det kommer kanske vara bra mellan er ett tag, men det kommer komma saker tillbaka. 

Dessutom tycker jag att han inte verkar attraherad/tänd på dig när han väljer porr istället och avstår från sex med dig.

• Anonym

orkade inte ens läsa hela, för efter första stycket förstår man att han är en idiot.. gör dig själv en tjänst och DUMPA puckot.. känner till den sortens människor, det är inte första eller sista gången han kommer göra så.
    Dumpa honom och hitta en kille som förtjänar och uppskattar dig!

• Anonym
    avstängd skrev 2013-03-21 16:13:53 följande:
    Det där kommer aldrig att leda till någonting bra. Gör slut innan du har trasslat in dig ännu mer med honom skulle jag säga till dig om du var min lillasyster.
    Det hade jag också sagt. Lycka till, blir väldigt ledsen och berörd av att läsa detta och hoppas det går bra för dig. Stor, stor kram.
  • Anonym
    Anonym (orkarinte) skrev 2013-03-21 16:07:22 följande:

Anledningen till att du älskar honom så mkt kan väl vara för att han skapar en osäkerhet hos dig och är samtidigt den som ger dig den? Han släcker din törst liksom... men det är inte normalt att leva i ett sånt förhållande där du känner dig värdelös! Har själv varit i ett förhållande där jag alltid kände mig osäker på vad den andre kände, tillslut blev jag klok nog och dumpade den fjanten... Förhållanden ska få en att växa och må bra, inte tvärt om
Svar på tråden Först sms med annan, nu massa porrfilmer....