• LillaM86

"Problem". blivit kär i en äldre man :( Hjälp!!!!

Hej där. Jag behöver lite råd o stöd i mitt lilla "problem" jag har råkat bli kär o inlett ett förhållande i smyg med en man som är 12 år äldre man. Han har två barn och jag inget. Han säger barn kan vi skaffa. För jag har berättat om att jag vilö ha barn o rädd att han inte skille vilja om det blir så pass seriöst mellan oss. Hur fan ska man göra lixom. O hur kommer min omgivning att säga tycka osv. =\ Lite rädd och orolig över att ens möta hans barn o inleda nån slags relation. Jag vet ju inte alls hur man ska vara. Någon som har tips eller råd att ge? :) Tack på förhand.

• Svar på tråden "Problem". blivit kär i en äldre man :( Hjälp!!!!
  • skogsvitter

Men han är ju bara 12 år äldre... jag förutsatte att det skulle vara en betydligt större skillnad om du känner dig så orolig. Det är väl bara att bete sig som folk. Förresten, varför skulle andra ha åsikter om att du har ett förhållande med honom??? Det är en vanlig åldersskillnad, det är ju inte direkt så att du är bara barnet själv heller (vilket annars skulle ha varit ett problem). Är du född 86 så blir du ju 27 i år? Och han är ju inte ens 40 ännu.

• LillaM86
    skogsvitter skrev 2013-03-21 18:03:03 följande:
    Men han är ju bara 12 år äldre... jag förutsatte att det skulle vara en betydligt större skillnad om du känner dig så orolig. Det är väl bara att bete sig som folk. Förresten, varför skulle andra ha åsikter om att du har ett förhållande med honom??? Det är en vanlig åldersskillnad, det är ju inte direkt så att du är bara barnet själv heller (vilket annars skulle ha varit ett problem). Är du född 86 så blir du ju 27 i år? Och han är ju inte ens 40 ännu.

skogsvitter skrev 2013-03-21 18:03:03 följande:

Kanske är jag som tycker set är stor skillnad o rädd för omgivningens reaktion =\ osäker på imed han har barn o inte jag tex.
  • La Lola

12 år ju ingenting....
    Den åldersskillnaden är det på några kompisar. De fick en son för 6 månader sen förövrigt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • skogsvitter
    LillaM86 skrev 2013-03-21 18:09:15 följande:

Kanske är jag som tycker set är stor skillnad o rädd för omgivningens reaktion =\ osäker på imed han har barn o inte jag tex.
    Att ena parten har barn men inte den andra kan ju knappast klassas som ovanligt i dagens samhälle..?
  • LillaM86
    skogsvitter skrev 2013-03-22 10:05:50 följande:
    Att ena parten har barn men inte den andra kan ju knappast klassas som ovanligt i dagens samhälle..?

skogsvitter skrev 2013-03-22 10:05:50 följande:

Det är inte det enda jag är orolig för.
  • dude41

12 års skillnad?? Det är ju ingenting!? Jag fattar noll.

Åldersnojan i det här landet är beyondce!!

Vad ska mina kompisar säga? Vad ska mina föräldrar säga? Vad ska mina syskon säga? Vad ska mina kollegor säga? Tänk om de tycker jag är störd som blivit kär i en annan människa!?

Du tror inte det finns någon i din omgivning som blir glad för din skull? Vilka är det då? Kanske är det de personerna du ska umgås med, ha nära, inte de andra som dömer dig och ditt förhållande med en man du älskar...

Vad gäller barn. Tänk inte på HUR ska du vara! Var dig själv bara. That is it.

Svar på tråden "Problem". blivit kär i en äldre man :( Hjälp!!!!