Inlägg från: Anonym (Pinsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Anonym (Pinsamt)

Ja, kanterna, "skalet" eller vad man nu ska säga?

• Anonym (Pinsamt)

Inte det som man tar av först, utan kanterna på korven. som kanter på brödet ungefär. Förstår ni vad jag menar?
    Jag skär ju bort det gör inte ni det? Och det är svårt att få bort det utan att en massa korv följer med så att säga.

• Anonym (Pinsamt)
    KimPossible skrev 2013-03-21 19:21:48 följande:
    Men...hahahaha! Nej, man ska inte skära bort "kanterna" på falukorv. De äter man.

Du skämtar nu, va'?  
    Gör ni? Förvånad
    De smakar ju så hemskt illa!
  • Anonym (Pinsamt)
    LillGris skrev 2013-03-21 19:24:24 följande:
    Haha men alltså. När du tagit bort skinnet från körven, så steker du den, ja? Då är liksom.. Allt ätbart, man behöver inte skära bort några kanter!
    Nej innan jag steker så skär jag bort kanterna.
    Är det verkligen bara jag som gör det?
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (?????) skrev 2013-03-21 19:32:05 följande:
    Men du tar alltså bort skinnet från korven, sen skär du bort ändarna och sen tar du resterande av korven och "skalar" bort det yttersta på korven?

Allt på falukorven innanför skinnet smakar ju likadant, det är ju exakt samma korvsmet som sprutas in i skinnet!
    Ja precis så menar jag!
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Polly) skrev 2013-03-21 19:34:21 följande:
    hur kan det smaka annorlunda när det är samma korvröra i hela korven?
    Det vet jag inte men det gör det..
    Usch nu blev det ju ännu mer pinsamt! Tur att jag inte frågade någon jag känner!
  • Anonym (Pinsamt)

Jag kan tyvärr inte ta en bild eftersom korven är uppäten och kanterna ligger i komposten. Men ja det är falukorv jag menar.
    Jag äter inte skalet på annan korv heller.

• Anonym (Pinsamt)
    Johans Pillerill skrev 2013-03-21 21:01:21 följande:

Haha, förlåt men det var det knasigaste jag läst... Och maken som klagar för jag alltid skalar lök ett varv extra... Hur gör du med sån kokt smal korv? Det kan inte bli något kvar om du "skalar" den...
    Nej det är ju det som är mitt "problem".. Det känns himla onödigt att kasta kanterna när det är så mycket av korven som följer med.
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?