Inlägg från: Thaleya1 |Visa alla inlägg
  • Thaleya1

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Alltså TS den här tråden är ju jätte rolig!

Menar du verkligen att du skär av ändarna på korven och därefter skär av hela yttersidorna? Som att du skalar en morot ungefär?

Bild för att förtydliga...

Ts det i den svarta inramningen är skinnet på korven, det du säger att du skalar bort? har jag rätt?

Den gula inramningen är plasten korven är förpackad i, den ska man inte äta alls.

Det den blåa pilen pekar på är änden/kanten av korven och den skär du bort eller hur?

och inom den gröna ringen är det enda på korven du äter..?

............................................................................................................................................................................

Jag brukar äta hela korven förutom den röda plasten som man ska slänga. Ibland ger jag hunden mina kanter för att de gör sig inte lika fina i stekpannan. Det som inte äts upp fryses in i matlåda.
  • Thaleya1

Ts det är nog väldigt ovanligt jag har aldrig hört någon göra så förut..låter som mycket arbete, mycket slöseri och väldigt lite och tjorvig middag.

Har din sambo aldrig påpekat detta beteende som udda minst sagt?

• Thaleya1
    Anonym skrev 2013-03-22 06:15:02 följande:

Ha ha ha, jag ser att du värderar din tid högt.
    Haha jaa, sambon kom in och undrade vad fan jag höll på med :P
  • Thaleya1
    Tummelisa skrev 2013-03-22 09:09:57 följande:
    Haha, så här kan jag också göra när det blir tvetydigheter i en diskussion. Kan bli helt uppslukad av det. Bara älskar din teckning. Sånt här borde hyllas mer, jag brukar mest bli sågad, vilket jag så klart helt struntar i SkrattandeCoolSolig.
    Men ska man tänka tidsmässigt hur lång tid det tog för mig att googla bilden, spara den och rita det där så tog det knappast mer tid än tre försök att förklara hur man menar...och då kan det ändå uppstå missförstånd lättare ;)

• Thaleya1
    Tummelisa skrev 2013-03-22 09:36:16 följande:

Kan vara skilnaden mellan oss, varför jag blir sågad. Jag kan helt enkelt fastna i det och lägga såpass med tid att jag inte hinner med och betala räkningarna den dan, eller missar mitt favvoprogram på TV  Skrattande. (Dock fungerar jag rätt bra i vardagen i övrigt, om någon får för sig att tipsa mig om att eventuellt uppsöka läkare för diverse utredningar/utvärderingar... Drömmer)
    nejdå, det är inte anledningen för så är ibland jag med. Kommer ihåg när någon hade några frågor om grekisk mytologi. Det slutade med att jag gjorde ett gigantiskt dokument i paint, med olikfärgade streck om vilka gudar som legat med vilka och vilket barn det resulterat i. Jag skrev namnen i olika färg beroende på vad de var också, titaner, halvgud, gud, människa osv..

Kan ju säga att det tog mer än en dag och att läsa igenom 2 st böcker helt om grekisk mytologi och därefter börja rita strecken...men det var kul för nu är jag rätt haj på grekisk mytologi :D

Ägnade nyligen en halv dag med att gå igenom alla inlägg i en 6700 inlägg lång tråd och ta ut alla bilder som postats och spara dem på min dator, lägga dem i ordning och därefter posta in dem i en bildtråd.

Mina grejer blir dock rätt uppskattade, men kanske ägnar jag mig åt saker som människor vill se men inte orkar göra själv :P
  • Thaleya1
    Minna76 skrev 2013-03-22 19:40:29 följande:

Varför får jag inte upp den? Kan ni andra se den?
    *that's what she said*  ;P
  • Thaleya1
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 22:18:31 följande:
    *that's what she said*  ;P
    eller He, menar jag ju :P duh
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?