Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Men...hahahaha! Nej, man ska inte skära bort "kanterna" på falukorv. De äter man.

Du skämtar nu, va'?  

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:24:42 följande:
    Gör ni? Förvånad
    De smakar ju så hemskt illa!
    Nej, de smakar ju precis som resten av korven.  Skrattande Eftersom de är av samma "material" så att säga. 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-21 19:37:36 följande:
    Här har vi en falukorv:

Falukorv <--- klicka

Som du ser drar man av "skinnet". Resten är ätbart och smakar exakt likadant. Även kanterna! Det vill säga de två ändarna på korven, även om de råkar vara lite avsmalnande och veckade.

Skrattande Skrattande Skrattande 
    Fast Ts skär ju inte bara bort ändstumparna, utan det yttersta på hela korven runt om. Om jag förstått det rätt. Skrattande
  • KimPossible
    Jose skrev 2013-03-21 23:39:05 följande:
    Men åh vad jag blev glad av att läsa detta. Hur ofta får du kommentarer som "Det finns ingen kant" - jag håller med dig. Ostkant smakar så jäkla illa!!!!! Jag har aldrig träffat någon annan som tycker som jag ;)
    Fast när det gäller ost är det ju en annan sak än med korv. Där finns ju faktiskt ett skal, nämligen en vaxad yta som är till för att skydda osten. Denna hyvlar man så klart bort, eftersom det är just vax och inte ost.
  • KimPossible
    linjes skrev 2013-03-21 23:46:14 följande:

Nä jag gör samma sak
    Gör du alltså som Thaleya visar (väldigt föredömligt, tack!) i inlägg 115?! Förvånad
  • KimPossible
    Anonym (J) skrev 2013-03-21 23:51:09 följande:
    Ts kanske ogillar tanken på att äta gristarm ingen aning vet inte ens om de stoppas i tarmar nu för tiden?
    Det är ju ingen tarm kvar när man tagit bort det röda "skinnet". 

Du äter inte falukorv, va'?  
  • KimPossible
    Jose skrev 2013-03-21 23:53:50 följande:
    Nu tror jag inte du tillhör skaran som inte gillar ost"kant". Jag är medveten om att det finns en vaxad kant, men den i sin tur sätter smak på ostens (egna) kant... 
    Alltså, jag går under öknamnet "råttan" här hemma, jag älskar ost av alla de slag, så är bara vaxet borta äter jag allt. Tycker inte att jag känner av någon smak från vaxet heller, och då är jag petig med smak.
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?