Inlägg från: soffliggaren |Visa alla inlägg
  • soffliggaren

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Kanter på korven ?  Skalet ?

Skulle jag få stekt korv över äter min kille upp det (medans han ska fixa i köket egentligen så är han mätt) eller om jag är själv så steker jag bara 4-5 korvar. Resten av korven som inte är stekt lägger jag i frysen.

• soffliggaren
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:17:23 följande:

Stecker du 4-5 KORVAR? Hur många korvar köper du egentligen? Och hur många korvar brukar ni äta tillsammans, 10 eller?!
    Om du har en falukorv så skär du väl bitar ? Jag äter kanske fyra skurna falukorvar.

Hur många falukorvar äter du Flört. Jag trodde att alla fattade att det var skurna bitar.
  • soffliggaren
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:29:38 följande:

Ja, men fura skurna falukorvar räcker gott och väl till en hel familj och man har mat över. Så hur en enda kan smäcka i sig fyra falukorvar är en gåta.. 

Att du stecker upp 4-5 bitar falukorv (vilket jag hoppas att du menar) så är det normalt. Men inte 4-5 hela falukorvar i bitar  
    Nämen ååååå vad retligt att jag glömde bitar.

Hahaha herregud om jag hade kunnat trycka i mig 4 falukorvar och mannen resten.Förstår din förvirring

• soffliggaren
    Anonym skrev 2013-03-22 19:33:18 följande:
    Jag har också en liknande fråga. Om jag köper 10 potatisar och kokar 2. Vad i helskotta ska jag göra med de 8 andra? Slänga?
    Det beror på om du har skalat dom alla eller bara två ?
  • soffliggaren
    Minna76 skrev 2013-03-22 19:40:29 följande:

Varför får jag inte upp den? Kan ni andra se den?
    Konstigt för jag kan inte heller se den nu. Jag har läst den för länge sen Skrattande

Sen undrar jag bara lite i förbi farten om vitkålen. Varför får inte kaninerna äta det ? Kom inte ihåg vem som skrev det.
  • soffliggaren
    Minna76 skrev 2013-03-22 19:40:29 följande:

Varför får jag inte upp den? Kan ni andra se den?
    Om du klickar på sidan 15 så funkar det.
  • soffliggaren
    sirisdotter skrev 2013-03-23 10:17:46 följande:

Äter du 4-5 korvar ensam....
    Men du om du trycker endast på mig så ser du mer och går du upp några steg till så ser du att tråden är ett skämt.
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?