• bruuden

måste man sälja en bil med 2 nycklar?

om man säljer en bil privat måste den då ha 2nycklar?

vi har 2 nycklar med ena krånglar vet ej om det är bateri el om det är sändaren.

måste vi fixa ny nyckel så vi har 2 el kan man sälja med 1 fungerande o säga att ena krångla elle hur gör vi? 

• Svar på tråden måste man sälja en bil med 2 nycklar?
  • Kjell2
    bruuden skrev 2013-03-21 19:36:03 följande:
    om man säljer en bil privat måste den då ha 2nycklar?

vi har 2 nycklar med ena krånglar vet ej om det är bateri el om det är sändaren.

måste vi fixa ny nyckel så vi har 2 el kan man sälja med 1 fungerande o säga att ena krångla elle hur gör vi? 

Köper jag bil vill jag ha med alla nycklar, fungerande och inte fungernade. Säg bara som det är
  • Aileen Allannah

Jag ska ha alla nycklar till bilen när jag köper bil, vare sig de fungerar eller inte. Varför kan ni inte bara skicka med nyckeln och säga att den strular?

• bruuden

min kille påstår då att köparen då kommer puta på bilen, och att fixa ny sändare kostar 2000kr känns som vi ej har råd med att fixa till nyckeln,

• Aileen Allannah
    bruuden skrev 2013-03-21 19:40:04 följande:
    min kille påstår då att köparen då kommer puta på bilen, och att fixa ny sändare kostar 2000kr känns som vi ej har råd med att fixa till nyckeln,

Det är en risk man får ta ja, men annars kan ni väl börja med att undersöka om det är batteriet som är dåligt, och sen kolla upp vad det faktiskt kostar att reparera det som är trasigt. Sen kan ni dra av det på priset, OM köparen vill pruta. Är det alltså bara extranyckeln ni har som fungerar?
  • Kjell2

Men vägra pruta då. Säg istället att ni dragi ner lite på priset då en nyckel är trasig. Jag skulle inte köpa bil om det saknades en nyckel.
  • bruuden

vi har kollat upp nyckeln ej kollat bateriet men om sändaren är pajj kostar det 2200 att laga,
    och ja bara extra nyckeln som är krångel.

köpte bil från bilfirma och fick endast 1 nyckel med. 

• bruuden
    Kjell2 skrev 2013-03-21 19:43:38 följande:

Men vägra pruta då. Säg istället att ni dragi ner lite på priset då en nyckel är trasig. Jag skulle inte köpa bil om det saknades en nyckel.
    om man bara har 1 nyckel då
    att man aldrig haft 2 hur har du då gjort? 
  • Sticka

Hade bara en nyckel till min förra bil. Inga problem.

• mrsStatham

Det blir väl billigare att pruta på en icke fungerande nyckel än att pruta på en helt ny nyckel?
    Hur mycket kostar det att fixa nyckeln som krånglar i förhållande till att skaffa en het ny nyckel? 
    Bara två saker är oändliga
Svar på tråden måste man sälja en bil med 2 nycklar?