Anonym (Varit där) skrev 2013-03-23 08:53:28 följande:
Lyssna inte på det här Ts, det löser sig men du måste vara smart. Spara sms, spela in telefonsamtal (lagligt och finns jättebra appar för det). Du har ett ansvar mot din dotter, vill hon inte åka och mår så dåligt som du beskriver så är ditt jobb att skydda henne. Men du ska absolut inte vänta med att prata med soc och se till att din dotter får komma till bup och prata. Jag har varit i den här situationen men har inte blivit tvungen att betala vite. Dotterns pappa betedde sig exakt lika dant vid hämtning och lämning, det var löjligt. Det slutade med att han blev ifrågasatt iom att han intresse för umgänge med dottern verkade ointressant medan intresset att bråka med mig hade större prioritet. Det slutade med att hämtning och lämning justerades i beslutet. Efter det tappade han intresset och har knappt haft henne alls.. [quote=69270562][quote-nick]Anonym skrev 2013-03-23 08:37:02 följande:[/quote-nick] Inte? Ts följer inte domen och obstruerar med umgänget. Vad finns det inte att oroa sig för?
Hon vill inte åka ensam. Ts vägrar följa domen. Ts är skyldig att följa flickan och överlämna henne till pappan men Ts struntar i det. Självklart vill flickan inte åka buss ensam och känna sig rädd och osäker, men Ts tvingar henne till det, istället för att fullgöra sin skyldighet och följa flickan till pappan.
Jag vet flera mammor som åkt på att riskera vite nästa tillfälle som de obstruerar med domen. Även andra som förlorat boendet helt då de inte förstått vikten av barnets umgänge med pappan.
Ditt råd kan "hjälpa" Ts att förlora boendet.