• UnderbaraVi

Filmen Croodarna

Är det någon som har sett filmen Croodarna?

Åldersgränsen är 7 år, men jag undrar om man kan ta med sin 5 åring  för att se den på bio?

vad tyckte ni om filmen? vad tyckte ert barn om filmen?
    varför tror ni man har satt en åldergräns på filmen? 

• Svar på tråden Filmen Croodarna
  • Frontline

Satt precis och funderade på om jag skulle ta med grabben på söndag och se den, han är med 5 år
    Den har väl premiär idag så jag tror inte det är så många som har sett den redan..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • UnderbaraVi

Jaha jag visste inte att den hade premiär idag, då är det inte konstigt om ingen svarar.
    Jag har bokat biljetter till söndag. När man ser på trailern verkar den inte så våldsam så jag undrar vad man grundar 7 års gränsen på? Det som är positivt är att den visas även utan 3D, har varit med sonen på 3D bio och det fungerade inte alls.

• Frontline

Har ingen aning om hur dom grundar åldersgränsen men tycker att just den filmen inte verkar så våldsam, grabben såg trailern nyss och ville se filmen så jag har köpt 2 biljetter till på söndag fast vi ska se med 3D då varken jag eller grabben har sett nån bio med det förut..
    Blir lite far och son mys med mat innan bion Tungan ute

• UnderbaraVi

Ja, vi får väl helt enkelt se filmen själva och få oss en uppfattning om den...
    Vi har testat 3D innan, men sonen bojkottade glasögonen efter en kvart. Glasögonen är alldeles för otympliga för ett barn anser jag, men det är kanske olika från biograf till biograf.

Här blir det mamma och son mys, härligt med sådana dagar med sitt barnFlört

• Frontline
    UnderbaraVi skrev 2013-03-23 10:16:34 följande:
    Ja, vi får väl helt enkelt se filmen själva och få oss en uppfattning om den...
    Vi har testat 3D innan, men sonen bojkottade glasögonen efter en kvart. Glasögonen är alldeles för otympliga för ett barn anser jag, men det är kanske olika från biograf till biograf.

Här blir det mamma och son mys, härligt med sådana dagar med sitt barnFlört
    Filmen var skitskoj tyckte både grabben och jag.
    Dom glasögonen vi fick var precis som vanliga solglasögon, grabben fick ett par små och dom satt hur bra som helst på han.
    Innan vi han sätta oss i bilen hem sa han pappa vad ska vi se för film nästa dag men jag sa att det dröjer ett tag man kan ju inte åka för ofta och vi har ju 6 mil enkel att åka...
Svar på tråden Filmen Croodarna