Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Treenigheten

Lampstället skrev 2013-03-29 22:22:46 följande:
    Det jag ser på ditt resonemang så är du helt enkelt osäker på vad du ska tro.
    Tror du är rädd för sanningen.
    Och vilken är sanningen?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Lampstället skrev 2013-03-29 22:56:46 följande:
    En sanning är att vi fördärvar naturen.
    Försök inte smita från frågan. Du skrev "sanningen" i bestämd form och jag frågar vilken denna sanning är?

• themia
    Lampstället skrev 2013-03-30 10:58:19 följande:
    Jag smiter inte ifrån, sanningen är att vi arbetar frenetiskt hårt på vårt kollektiva själv mord, och det är vi människor som ställt till med det, finns det dö inget högre intellekt som kan styra det rätt, då är det kört.
    För en gångs skull är vi överens. Det betyder att vi måste ta itu med problemen själva, och inte overksamt vänta på att någon från hinsides världar plötsligt ska dyka upp och fixa allt åt oss, eftersom det med största sannolikhet inte kommer att hända.
  • themia
    Lampstället skrev 2013-03-30 11:14:40 följande:
    Var börjar vi ?
    Det spelar ingen roll var du börjar så länge du gör någon nytta.
    Själv jobbar jag hårt med att driva Miljöpartiets politik för ett hållbart levnadssätt. En person kan göra något, många kan göra storverk.

• themia
    Lampstället skrev 2013-03-30 11:43:36 följande:
    Vi kan göra storverk om alla förstod hur illa det är ställt, men träden blir ju gröna än.
    Ja, om alla insåg att det är vi själva som måste göra det, och inte vänta på att någon messias ska komma.

Svar på tråden Treenigheten