När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?
Det beror på lite tycker jag. Min mellandotter nyss fyllda 17 år har varit tillsammans med sin pojkvän (19 år)i 9 månader och han har nu sovit över här hos oss ca 5-6 ggr sedan 4-5 mån tillbaka och hon har sovit över hos honom (han bor också hemma hos sina föräldrar) lika många. killen är jättegullig, vi känner honom väl och träffade honom flertalet ggr innan första gången han sov här hemma. när hon skulle sova hos honom första gången så pratade vi med hans föräldrar att det var helt ok med dem och så.
De ggr han är här och sover över så stannar han länge, äter frukost, busar med lillasyster vill gärna hjälpa till med maten då han utbildar sig till kock och det är väldigt uppskattat må jag säga
Min dotter och hennes kille är väldigt fina och omtänksamma mot varandra, de har kul ihop och är båda starka personligheter med mkt skin på näsan och som båda är sociala och har lätt för att umgås med hela familjen, även om de gärna vill få vara ifred stundtals och givetvis också får, . men ofta sitter de gärna med oss "vuxna" i soffan och kollar film eller spelar spel.