• fluu

När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?

Från start skulle jag säga. Samma som med kompisar,tekniskt sett så skulle dottern lika gärna kunna ha sex med en kompis som med en partner.
    Men vi kommer prata mycket om sex,relationer,skydd och graviditeter tidigt(har redan börjat och hon är ett år).

Jag själv sov över med min pojkvän tidigt i vårt förhållande(var 16) och då hade vi inte sex,det hände först senare. Sov även över med kompisar av båda kön i tonåren och mina föräldrar sa ingenting. Felet de gjorde dock var att de inte tyckte att sex existerade så det var tur att jag var väl upplyst,hade bra vänner och hade bra självförtroende ändå.
    Jag växte upp med att sex var skämmigt,det vill jag inte att mina barn ska göra. Sex är en naturlig del av livet och inget att skämmas över.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Nintendo skrev 2013-03-22 15:10:05 följande:
    Jag hade låtit mina barn sova över på samma vis som med sina kompisar. Sen hade jag diskuterat lite mer ingående kring relationer, sex, preventivmedel, könssjukdomar och sådär om jag kände att det snart kan bli aktuellt med mer intimitet. 

Jag tror inte på att det skulle vara så mycket mer effektivt att fördröja en sexuell debut genom att försöka ungdomarna från varandra. Jag tror att dom hade hittat andra möjligheter till att ha sex om dom nu skulle vilja ha det. Jag tror på att en öppen dialog och information om det hela är det allra bästa. Sen hade jag gett mitt barn kondomer, inte för att uppmuntra utan för att öka chanserna för att paret hade använt skydd.
  • fluu

Kan också säga att jag hellre ser att mina barn har sex i en trygg miljö i mitt hem än på skoltoaletterna som många av mina vänner "tvingades" till eftersom de inte fick vara ensamma med sina partners för föräldrarna.

• fluu

Ni som säger att era barn får sova över med kompisar av samma kön,ni vet väl att ert barn likagärna skulle kunna ha sex med dem?

• fluu

Drar min fråga igen...

Ni som säger att era barn får sova över med kompisar av samma kön är väl medvetna om att de lika gärna kan ha sex med dem?

• fluu
    lykantrophona skrev 2013-03-29 11:07:39 följande:
    Absolut relevant. Heteronormen styr igen.

Även min mor, som var medveten om att jag var bisexuell, kunde ofta fråga sådant som "Sminkar du dig så för att det finns killar på festen?", "Kommer det även att sova över killar på festen?" osv. Även rätt så många i min bekantskapskrets var queera på ett eller annat sätt. Väldigt märkligt, att min mor (som ändå själv är pansexuell) hade det så hårt inprogrammerat i henne att ställa sådana frågor, som om killar automatiskt innebar sexuellt intresse.
    Ja,absolut. Jag kan ju inte veta något om mitt barns sexualitet nu,inget går att bestämma i förväg.

Jag frågade mest eftersom att det låter på vissa här i tråden som att de bara oroar sig för att barnet ska sova över och ha sex med en person av motsatt kön,är det då enbart graviditet de är oroliga för?
    Könssjukdommar då? Det kan ju smitta mellan två av samma kön.
Svar på tråden När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?