När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?
Jag tycker det är dumt att förbjuda ett par att sova över hos varandra om det är ett seriöst förhållande. Jag råkade vara 14 när jag träffade min första kille, vi var ihop i flera år. Hans mamma var helt hysterisk och förbjöd mig att sova där väldigt länge. För pappa var det helt ok. Efter ett tag började han sova över hos mig i smyg istället. Vid det laget hade vi haft sex dagtid (dock inte fullbordat samlag) i flera månader. Vi var ju alltid ensamma i åtminstone ett par timmar efter skolan innan föräldrarna kom hem. Jag hade också smygit in genom hans fönster ett par ggr och sovit över hos honom i smyg med. Vi hade aldrig sex på nätterna.
Så småningom tog min pappa ett samtal med henne och ifrågasatte en så konstig regel. Ungdomar kan ha sex ändå, så det är liksom inget hinder att man inte får sova hos varandra. Det är bara dumt och ologiskt och som tonåring slår man bakut när man får ologiska regler som man måste följa bara för att. Precis som någon skrev, det är ju exakt samma sak som när man sover över hos kompisar, man knullar ju liksom inte bara för att man sover över hos varandra. Man sover. Och man kanske ligger och myser eller småpratar i mörkret. Helt underbart att kunna göra sånt öppet utan att behöva smyga. Men ja, efter samtalet så ändrade hon sig faktiskt. Så då fick vi sova hos varandra helt öppet, vilket såklart kändes mycket bättre även för oss! Minns inte om jag hade hunnit fylla 15 då, tror inte det. Efter ytterligare några månader hade vi till slut "samlag". Men det skedde dagtid