• Anonym (Tappat hoppet)

RD11, inte längre ömma bröst...

Ruvar på ett tvådagars färskt embryo som jag fick tillbaka onsdag den 13/3.

I början var brösten jätteömma, även svullna. Igår (ruvdag 10) gick det ömma plötsligt över.Gråter

Det borde väl tala sitt tydliga språk, att det inte har tagit sig?

I en normal cykel har jag alltid ömma bröst efter ÄL men innan mensen har det gått över. Känns precis så nu, har också haft lite känslor typ mensvärk på kvällarna. Jag är lätt överstimulerad så det är svårt att känna exakt vad som händer i den där svullna magen. Progesteronet gör väl också sitt till.

Ni som ruvat, hade ni ömma bröst dagarna innan testdagen, och hur gick det?

• Svar på tråden RD11, inte längre ömma bröst...
  • Anonym

Nej, hade inte ömma bröst så tidigt. Var gravid. Hade däremot som jävulsk mensvärk o trodde det var kört.

• Flisan79

De gånger jag varit gravid har jag inte haft ont i brösten alls innan bim.

När jag ruvade fick jag ont i magen av överstimulering. Läkaren sa att om magvärken håller i sig så var det ett bra tecken. Givetvis försvann värken innan bim och precis som du fattade jag direkt att det inte var något. Jag tror tyvärr dina bröst säger just det du redan känner på dig.

Men loppet är inte kört förrän mensen kommit så man vet ju aldrig.

• Anonym (Tappat hoppet)
    Flisan79 skrev 2013-03-23 11:56:50 följande:
    De gånger jag varit gravid har jag inte haft ont i brösten alls innan bim.

När jag ruvade fick jag ont i magen av överstimulering. Läkaren sa att om magvärken håller i sig så var det ett bra tecken. Givetvis försvann värken innan bim och precis som du fattade jag direkt att det inte var något. Jag tror tyvärr dina bröst säger just det du redan känner på dig.

Men loppet är inte kört förrän mensen kommit så man vet ju aldrig.
    Magvärken håller i sig men det kan ju bero på progesteronet. Blev kraftigare överstimulerad förra IVF:en och då gick svullnaden ner snabbare, efter att först ha peakat ungefär en vecka efter ÄP. Fick inte göra ET och tog inget progesteron den gången, så då gick det snabbt för kroppen att känna att den inte var gravid. Den här gången är det lite fram och tillbaka, mindre svullen ena dagen och mer nästa.

När du blev gravid, när började brösten ömma?
  • Anonym (Tappat hoppet)
    Anonym skrev 2013-03-23 11:51:38 följande:
    Nej, hade inte ömma bröst så tidigt. Var gravid. Hade däremot som jävulsk mensvärk o trodde det var kört.
    Har inte kraftig mensvärk men ibland gör det ont i magen, svårt att känna var eftersom jag är svullen som sagt.

När fick du ömma bröst?
  • Flisan79

Med andra barnet fick jag ömma bröstvårtor runt bim, något jag aldrig haft annars. Men ont i övriga brösten har jag fått svagt från och till fom v 6 ca. Med första barnet fick jag riktigt ont runt v 8 kanske men vid tredje vare det nästan inte alls. Så det är väldigt individuellt och även olika från grav till grav.

• Anonym (Tappat hoppet)
    Flisan79 skrev 2013-03-23 13:17:54 följande:
    Med andra barnet fick jag ömma bröstvårtor runt bim, något jag aldrig haft annars. Men ont i övriga brösten har jag fått svagt från och till fom v 6 ca. Med första barnet fick jag riktigt ont runt v 8 kanske men vid tredje vare det nästan inte alls. Så det är väldigt individuellt och även olika från grav till grav.
    Det var ju i alla fall lite hoppfullt, att inte alla har jätteont i brösten från BIM-5...

Jag hade både ömma bröstvårtor och svullna ömma bröst för några dagar sedan. Det kan ju också bero på behandlingen, tänker på Ovitrelle som ju tydligen kunde ge falskt + fram till i tisdags.

Jag ska tjuvtesta imorgon på RD12. Det kommer kanske döda hoppet men jag vill vara beredd på ev. mens till veckan.
  • Anwen

Jag hade ömma bröst dagarna efter ET, men sen försvann det, och kändes absolut inte dagarna innan BIM! Nu är jag i v. 10 och har fortfarande inte fått tillbaka ömheten i brösten ;). Molvärken i magen försvann också några dagar, men kom tillbaka på BIM-1 och fortsatte sen i flera veckor.

• Anonym (Tappat hoppet)
    Anwen skrev 2013-03-23 13:37:16 följande:
    Jag hade ömma bröst dagarna efter ET, men sen försvann det, och kändes absolut inte dagarna innan BIM! Nu är jag i v. 10 och har fortfarande inte fått tillbaka ömheten i brösten ;). Molvärken i magen försvann också några dagar, men kom tillbaka på BIM-1 och fortsatte sen i flera veckor.
    Intressant!

Sitter här och känner en våg av typ mensvärk, nästan illamående men lite diffust när det är sånt tryck i magen hela tiden och smärta även kan vara gaser eller vad som helst...

• Anonym
    Anonym (Tappat hoppet) skrev 2013-03-23 13:11:15 följande:
    Har inte kraftig mensvärk men ibland gör det ont i magen, svårt att känna var eftersom jag är svullen som sagt.

När fick du ömma bröst?
    Tror det var nån vecka efter jag plussat, men har egentligen inte haft så ömma bröst alls. Hoppas det gått bra för dig!!
  • Anonym (Tappat hoppet)
    Anonym skrev 2013-03-27 12:49:51 följande:
    Tror det var nån vecka efter jag plussat, men har egentligen inte haft så ömma bröst alls. Hoppas det gått bra för dig!!
    Det gick bra!

Jag plussade idag på testdagen och på tjuvtest i söndags och igår. Ganska svaga plus men det sista var ett digitaltest så det vågar jag lita på.

Har nog inte fattat än att jag är gravid, är fortfarande orolig för allt!
  • Anonym

Stort grattis! Känner igen känslan att knappt tro på att det verkligen fungerat:) Min oro avtog mer och mer ju längre tiden gick, men lite orolig då och då kommer jag nog alltid vara:D

• isadora81

Grattis!

Jag plussade på RD 10 väldigt svagt. Jag är nu i vecka 4+6 och jag har inga symtom alls. Brösten spänner pyttelite ibland men oftast känns det ingenting. Jag är med i en tråd vi som är gravida efter ivf. Där kan man se att det är väldigt många som inte upplever några symtom förrän vecka 7 eller senare. Så oroa dig inte. Lättare sagt än gjort... :) 

• Dohgon

nu har jag inte ivf bakom mig, men när jag var gravid så ömmade brösten som vanligt efter ägglossning. sen slutade det ett par dagar och sen kom det tillbaka fruktansvärt mycket värre. då började jag ana att jag kanske var gravid. så tror inte det är allt för ovanligt att ömma bröst slutar ett tag för att sen börja igen. och alla får ju inte så ömma bröst trots graviditet heller så ännu är nog inte hoppet ute =)

lycka till 

• Anonym (Tappat hoppet)

Tack vad gulliga ni är!

Känns helt otroligt att det är jag som berättar för folk att jag är gravid, även om det bara är anonymt på fl. Efter över fem års försök!

Jag kommer inte tro på det riktigt fören jag har sett ett hjärta slå, men nu har jag i a f börjat bli lite mer glad. Överstimuleringen gör mig orolig den med även om den går att leva med.

Brösten är lite mer svullna nu, men inte direkt ömma.

Svar på tråden RD11, inte längre ömma bröst...