• jashrinah

dreadlocks på små barn ?

dreadlocks på små barn ? 
    är det ok ?
    ja ? nej ?
    varför ?
    varför inte ?

• Svar på tråden dreadlocks på små barn ?
  • Petrol

Det är väl en frisyr likväl som någon annan, funkar kanske inte för alla varken praktiskt eller stilmässigt, men det är väl som med vilken frilla som helst gissar jag.

Så varför inte helt enkelt.

• aysn

Ber om ursäkt till alla som har det, men jag tycker det är hemskt fult och ser bara ovårdat ut Ännu värre på små barn.

• jashrinah
    bustergonad skrev 2013-03-24 12:51:57 följande:
    Finns ju en rätt tydlig "WT" stämpel om man har dreads. Oavsett ålder. Sedan blir det ännu bättre om man ser ett litet barn med det. DubbelWT!
    hehe wt ? en frisur som är vanligast å afro hår och folk som är svarta XD hahahhaha 
  • Curlie

Alla har ju rätt till sin åsikt förstås. Jag tycker ju inte blonda killar ser bra ut, eller kortklippta tjejer. Smaken är som baken. Men att sätta en WT-stämpel på grund av en frisyr är bara fel. Att sätta WT-stämpel på ett barn är ännu värre.

• Bregott
    bustergonad skrev 2013-03-24 12:51:57 följande:
    Finns ju en rätt tydlig "WT" stämpel om man har dreads. Oavsett ålder. Sedan blir det ännu bättre om man ser ett litet barn med det. DubbelWT!
    Eeeeh what? Nej, dreads har inte en wt-stämpel. Nu har du allt blandat ihop det lite grann.
  • Petrol
    Maddiogora skrev 2013-03-24 12:58:33 följande:
    Fast en tre åring kan väll knappast ha dreads, tar ju flera år att få till?
    Egentligen kan man väl inte säga att dreads någonsin är färdiga  i mina ögon, det är en ständig process och de utvecklas, men en treåring kan helt klart ha dreads, beror mkt på hårtyp, och om man inte kammade en unge i den åldern skulle de flesta nog utveckla dreads i nacken ganska snabbt.

Så visst tusan finns möjligheten:)
  • Apopan

Om barnet står ut med att det gör lite ont att fixa med dem då och då, så visst. Om han frågar efter det så kan han få det. Tycker det är sött och fint.

Och jag har haft dreads som tovat sig naturligt, och det är en pina att dra och slita i dem så de blir dreads också och inte bara en stor klump av hår. Ajajaj.

• keron

Tycker det är fint på både barn och vuxna :) Min snart 6 åriga dotter kanske borde ha det då hennes hårkvalitet är av den sorten som tovar sig otroligt lätt :P

• Mrs Moneybags

Nej, jag tycker inte att det är en frisyr som passar barn (enligt MIN åsikt).

Likadant tycker jag inte att barn ska ha färgat hår eller punkfrisyr etc. Alla sådana frisyrer bör vara reserverade för vuxna eller tonåringar.

Svar på tråden dreadlocks på små barn ?