• Felinne

Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!

Vad skönt att läsa om positiva förlossningsberättelser. Jag är själv gravid för första gången (ca. v7+1) och det känns som att jag vill suga i mig all fakta jag kan. Men inte om negativa berättelser. Känns bättre att förbereda mig på något positivt i stället för att saker ska gå snett.

Jag tycker också att det är extremt obehagligt att ta cellprov och jag blöder så himla mycket då vilket känns läskigt, även om jag inte är det minsta rädd för blod. Kommer ihåg att jag tänkte att "det ska fan inte göra ont att få in något där!" första gången. Dessutom fick jag en vansinnigt dålig läkare som sa att om det blev aktuellt med operation (mina första prover var dåliga) så var det nog bäst att jag blev sövd eftersom jag uppenbarligen inte kunde hantera det här. Så säger man ju bara inte! Jag var så jäkla förbannad på henne och det är jag fortfarande. Men det är betryggande att läsa om andra som fött barn och inte tycker att cellprov är jämförbart med det.

Annars är det jag brottas med mest min stora rädsla för nålar. Någon som har något bra tips på vad jag kan göra för att komma över det? Eller tror ni att jag bara blir härdad av alla gånger de ska sticka mig under graviditeten? För mig är det väldigt sammankopplat med förlossning eftersom jag gissar att jag kommer behöva EDA för att härda ut och den har jag hört inte är den roligaste nålen...

Ska definitivt köpa  Susanna Heli "Att föda utan rädsla"
    /F

• Felinne

Jag får väl hålla tummarna för att jag också blir härdad vad gäller min nålfobi då. Är så himla jobbigt att behöva sitta och hyperventilera och storgråta okontrollerat när man är 28 år. Jag tycker liksom att jag borde växt ifrån rädslan, men den tycks bara bli värre. Å andra sidan tror jag i och för sig att när det väl sätter igång så kommer jag fokusera mer på smärtan än rädslan för en liten nål Flört

• Felinne
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-16 23:21:06 följande:
    Jag fick snitt beviljat men min lille bebis ville gärna komma ut den naturliga vägen. När vi kom in till förlossningen var jag fullt öppen och huvudet var på väg ut, krystvärkarna hade redan startat. En halvtimme efter att vi blivit inskrivna kom han ut. Allt gick bra och jag är så stolt över mig själv för att jag klarade det!
    Härligt! Bra jobbat
  • Felinne
    oldy skrev 2013-08-13 14:13:56 följande:
    Innan jag blev gravid har jag alltid fruktat förlossningen. Men sen jag plussade har jag faktiskt varit rätt så lugn, eller normalt nervös inför det hela smile1.gif  
    Igår var jag på förlossningen pga blödning, och herregud så omhändertagen man blir! Jag är jättepeppad nu och ser fram emot att föda mitt barn!  
    Jag känner faktiskt likadant. Före graviditeten var jag mycket mer orolig men nu känns det liksom ganska lugnt. Såklart blir jag nervös när jag tänker på det men det känns inte allt lika jobbigt
Svar på tråden Dela med er: POSITIVA förlossningsupplevelser!