• Mimisi

Maxi-Cosi Mobi - hur länge håller den?

Hej allihop! Funderar på köpa en Mobi och skulle bara kolla med er som har haft den hur länge den höll för era barn, eller om ni kanske känner någon annan som haft den? Det jag skulle vilja veta är ålder, längd och vikt. Stort tack på förhand Solig 

• Svar på tråden Maxi-Cosi Mobi - hur länge håller den?
  • Mimisi
    Sthlm Cicci skrev 2013-03-23 21:38:55 följande:
    Föll lite text bort el nåt? :)
  • Mimisi
    Sisisisi skrev 2013-03-23 23:36:39 följande:
    Den var urvuxen redan vid 110 cm, 18 kg och 4 år. Vi hade inte just den utan en annan som blev urvuxen för tidigt så vi har bytt till en större bakåtvänd stol som funkar till 25 kg och 120 cm. Skulle göra det om jag haft Mobin oxå.
    OK, vad bra att veta. Undrar också om ditt barn var "normalstort" när ni provade stolen? Man kan ju även fråga sig varför de satt 25 kg på Mobin när den i praktiken ändå bara håller ungefär lika länge som exempelvis Besafe izi kid och Britax Max-fix, dvs. stolar upp till 18 kg.. 
  • Mimisi
    Pumpkin skrev 2013-03-24 13:06:53 följande:
    Min son är snart 3, väger ca 17 kg och är 100 cm lång och han har gott om plats i sin Mobi och kommer kunna ha den länge till som det ser ut nu. Vi valde den främst för lutningsfunktionen, och måste vi byta till en annan bakåtvänd innan vi byter till framåtvänd har det ändå varit värt det just pga lutningsfunktionen. Numera finns det kanske fler och större stolar som har samma funktion, så idag kanske vi hade valt en annan ändå (även om jag inte upplever Mobin som särskilt liten).
    Vad bra att höra att den är rymlig för er:) Följer din son "normalkurvan" eller är han lite över?
  • Mimisi

Någon som vet hur länge man kan förvänta sig att använda Mobin om man har normal längd och vikt för åldern?

Svar på tråden Maxi-Cosi Mobi - hur länge håller den?