• Anonym (a)

    knöl som rör sig i magen

    någpn som känner igen sig?

    min mage är konstig, har haft magkatarr i minst 10 år så det är en sak för sig
    men detta fenomen är nytt.

    Jag fick barn för ett år sedan, efter det känns det ibland konstigt i min mage

    oftast på kvällen när jag ska sova, alltså när jag ligger på rygg
    kan det kännas som en knöl som spänner i magen, ibland ser man nästan "kulan"
    jag kan trycka på den och då försvinner den men kan ploppa upp igen sen.
    den är oftast på höger sida mage ovanför naveln, men i bland känns den även högre upp
    till vänster mer vid magsäcken.
    när knölen är där kan det nstan kännas som en bebis sparkar i magen,

    är INTE gravid.

    detta har alltså komit efter förlossningen har aldrig kännt detta förut, det är inte varje kväll och endast när jag ligger på rygg.
    Jag är väldigt smal.

    Har tittat med ultraljud på gallan och sånt så om det var något konstigt i magen borde väl det även setts då?
    läkaren klämmer på magen i sammanband med att jag sökt för magkatarr men har aldrig sagt ngot om detta.

    någpn annan som känns såhär?

  • Svar på tråden knöl som rör sig i magen
  • Anonym (jag)

    Jag hade sånt problem med tarmarna i många år efter sista barnet. Det kändes och såg ut som att jag var gravid men det vara bara tarmarna som spelade mig spratt!

  • Anonym (a)
    Anonym skrev 2013-03-23 22:06:09 följande:
    Det är nog levern du känner bara. 
    men bubblar den då tänker du?
    Anonym (jag) skrev 2013-03-23 22:07:46 följande:
    Jag hade sånt problem med tarmarna i många år efter sista barnet. Det kändes och såg ut som att jag var gravid men det vara bara tarmarna som spelade mig spratt!
    hade oxå tanke på tarmarna, typ gasbubbla? men jag känner mig inte nödig när knölen är där..
    Anonym skrev 2013-03-23 22:08:19 följande:
    Första tanken va navelbråck..
     
    ska de inte synnas helatiden?


  • Anonym (jag)

    Nej, inte kände jag mig nödig direkt. Kanske lite pruttig efter ett slag.

  • Anonym (a)
    Anonym (jag) skrev 2013-03-23 22:26:47 följande:
    Nej, inte kände jag mig nödig direkt. Kanske lite pruttig efter ett slag.
    haha usch är väl för att allt i kroppen ändrat plats då när man var gravid, kanske tarmen hamna snett påväg tillbaka...
  • mammamebarn
    Anonym (a) skrev 2013-03-23 22:10:44 följande:
    ska de inte synnas helatiden?



    Nä, det gör det inte, ett bråck kan man lätt "trycka in" för att senare se de igen.
    Oftast syns bråck lättast när man anstränger sig, kan göra ont.
      
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (hej)

    känns den mer ytlig eller djupare in?

    kan vara en fettknöl eller en muskelknuta men även brock. hur stor är knölen, är den hård eller mjuk?   

  • Anonym (a)
    Anonym (hej) skrev 2013-03-23 22:36:33 följande:
    känns den mer ytlig eller djupare in?

    kan vara en fettknöl eller en muskelknuta men även brock. hur stor är knölen, är den hård eller mjuk?   
    den är ju innuti, sitter inte i skinnet eller något känns som en mandarin ungefär som kommer fram då kan det spänna till och kännas ung som en bebis som trycker i magen.
    man kan inte greppa runt knölen på något sätt men om jag lägger handen på så känner jag ju den när den är där, men inte annas den är alltså inte alltid där när jag ligger på rygg, när den är där kan jag putta in den på nå sätt då försvinner den bara
    det gör inte ont
  • Anonym (Linda)

    Har exakt samma problem! Har du fått svar på vad det är? Tacksam för svar!!

Svar på tråden knöl som rör sig i magen