• Anonym (a)

knöl som rör sig i magen

någpn som känner igen sig?

min mage är konstig, har haft magkatarr i minst 10 år så det är en sak för sig
    men detta fenomen är nytt.

Jag fick barn för ett år sedan, efter det känns det ibland konstigt i min mage

oftast på kvällen när jag ska sova, alltså när jag ligger på rygg
    kan det kännas som en knöl som spänner i magen, ibland ser man nästan "kulan"
    jag kan trycka på den och då försvinner den men kan ploppa upp igen sen.
    den är oftast på höger sida mage ovanför naveln, men i bland känns den även högre upp
    till vänster mer vid magsäcken.
    när knölen är där kan det nstan kännas som en bebis sparkar i magen,

är INTE gravid.

detta har alltså komit efter förlossningen har aldrig kännt detta förut, det är inte varje kväll och endast när jag ligger på rygg.
    Jag är väldigt smal.

Har tittat med ultraljud på gallan och sånt så om det var något konstigt i magen borde väl det även setts då?
    läkaren klämmer på magen i sammanband med att jag sökt för magkatarr men har aldrig sagt ngot om detta.

någpn annan som känns såhär?

• Svar på tråden knöl som rör sig i magen
  • Anonym (Samma!)

Jag har också såhär och blir liksom personen här ovanför mig nyfiken på om du fått veta vad det är, ts? Jag har dock aldrig varit gravid och "min knöl" är alltid på höger sida, mellan navel och revbenskanten och ungefär 5 cm stor, är det samma för er? 

Kanske kan det vara levern eller gallan? Har alltid tänkt att det är något med tjocktarmen, men såg att levern nämnes här i tråden och jaa kanske det :) Men ligger inte den helt gömd bakom revbenen? 

Kan ni ha ont i eller känna obehag av den?

• Anonym (hm)

Det är ett bråck skulle jag tro. Tex navelbråck kan komma efter graviditet. En enkel operation återställer det.

• Anonym (Linda)

Jag har exakt som du beskriver... Ska på UL snart o kolla!!

• Rosen2014

Har precis samma fenomen. Men ingen aning om vad d beror på. Också efter förlossning. Dock m ks. Vet ej om d kan vara orsaken. Ni som kollat upp d :vad har läkare sagt?? Tacksam för uppföljning!

Mvh

• Cinnicon

Jag exakt samma. Har ni fått svar? Vet att tråden är gammal men ändå :) sjukt orolig.

• Dimisi

Nu när jag är gravid för tredje gången har jag äntligen fått en förklaring! Mina magmuskler har varit delade sedan de första graviditeterna. Det som rört sig har varit tarmar och sånt, och eftersom det inte fanns några muskler alls där som höll emot, så blev det så stora, konstiga rörelser.

Det lär bli ännu värre nu, efter tredje graviditeten...

• Ninz

Jag har precis samma känsla som er. Känns som en bebis men är inte gravid, gör inte ett dugg ont utan bara obehagligt! Någon som fått svar?? Är ganska tränad och smal måste jag tillägga

• Dimisi

Ja, jag har fått svar. Förklaringen jag skrev ovan kom efter att jag var hos läkare nu under min tredje graviditet. Jag trodde jag hade navelbråck för naveln var öm, varm och det kändes som att magen/huden var försvagad just där. Läkaren sa att jag har en stor delning av musklerna, som utgår från naveln och uppåt.

• Anonym (alien)

Jag har samma problem, ska till gynekolog idag och göra ultraljud. Jag fick barn för över ett år sedan och ibland när jag ligger på rygg i sängen så reser det sig en stor kula i magen ovanför naveln. Trycker jag på den så försvinner den men kommer tillbaka. Detta syns även ibland när jag står upp. Ser ut som en alien som vill ta sig ut. Jag har delade magmuskler, ca 2 cm.

• Anonym (jag med)

Hoppas att någon i denna tråden är aktiv och kanske har fått svar på vad "bulan" eller "knölen" var för något.

Jag upplever exakt samma sak. Jag har en bula som är mest framträdande på morgonen. Den ligger över naveln och nedåt och ser konstig ut. När jag trycker på den så försvinner den för att sen komma tillbaka igen efter en stund.

Har även känt rörelser i magen, skrämmande likt fosterrörelser. Har gjort flera graviditetstest som alla är negativa. Senast för bara ett par dagar sedan,

Har till och med gjort ultraljud för att kolla om jag är gravid men det syntes ingenting alls.

Har någon fått en förklaring på detta fenomen? Blir lite tokig på hela grejen snart när man inte hittar någon förklaring till varför detta händer :(

Svar på tråden knöl som rör sig i magen