• Anonym

Ni som tar Voxra! Se hit!

Sen en vecka sen har jag börjat med Voxra (mot depression) och blivit väldigt aggresiv. Det bara kommer från ingenstans. Har hänt jättemycket som jag ångrar och förstår inte varför det händer! Ser bara svart.

Började bråka med en kille på bussen för han lyfte en av mina stora påsar (hade storhandlat o kunde ej ha den på knäna för de var för tunga o stora) och så gav han mig påsen o satte sig brevid mig. Utan att ens säga nåt eller tillåtelse att ens röra min påse. Blev så förbannad!

Jag hade gjort Chili con carne med mycket sås, och så la jag tallriken snabbt på sängen för dammsuga snabbt golvet så hoppade hunden på sängen o fick sånt flipp (då han springer som en galning i hela lägenheten o välter allt) och han har ALDRIG hoppat på sängen för det har jag förbjudit och väldigt tydligt. Nu hoppade han där och hela tallriken flög på halva sängen, dator o golvet. Så halva sängen är täckt i sås, min dator som inte funkar längre pga det  och på golvet. Jag såg bara svart och jagade hunden tills jag fick tag i den och slog den, och tog stryptag samtidigt som jag skrek. och det var en liten stund jag hållde på.

Efteråt fattade jag inte vad som hände. har ALDRIG gjort så i mitt liv. Kommer det gå över?  

Mår väldigt dåligt efter mitt utbrott mot min hund, jag minns bara vissa delar nu och såg mest svart. Fyfan känner mig som en riktig häxa.  

• Svar på tråden Ni som tar Voxra! Se hit!
  • George 1

Sluta ät Voxra !!
    Det finns ngr biverkningar som inte medels av läkare och apotek.
    Aggression är en av dessa.
    Den dag du skall sluta blir ett helvete!! 

• Anonym (konstig)

Jag äter voxra och har aldrig upplevt något sådant, jag blir istället snäll, du äter inga andra mediciner?

Biverkningar är väldigt individuella och det kanske är fel medicin för dig, ta kontakt med din läkare!

• George 1
    Anonym (konstig) skrev 2013-03-24 10:08:21 följande:
    Jag äter voxra och har aldrig upplevt något sådant, jag blir istället snäll, du äter inga andra mediciner?

Biverkningar är väldigt individuella och det kanske är fel medicin för dig, ta kontakt med din läkare!
    Deta var inte jag som åt utan min fd kollega.
    Han slutade efter ca 6 veckor, men dessa veckor som kom efter han slutade vill jag inte uppleva igen.
    Han såg ut som en avtändande narkoman frossa hörde ljud såg demoner osv.
    Min kollega tog sig igenom detta helvete med hjälp av ett par vänner. Vi bodde hos honom dygnet runt
    och såg till att han var i aktivitet hela tide. Promenad, spelade spel, lekte med hunden och annat lättare saker.
    Hans räddning blev att han började röra på dig, motionerade sig mkt mindre sjuk.

• Anonym (konstig)

Nu var mitt inlägg i första hand riktat till TS Men det är aldrig någon som har sagt att det är lätt att sluta med antidepressiva, det ÄR riktigt jobbigt, men dom räddar liv på riktigt deprimerade patienter. Till TS, det står i Fass för förskrivare att aggression fötrkommer som en biverkning, dock ska den drabba mindre än en av 10000.

• Anonym

Oj visste inte. Jag har tagit voxra innan i 2 månader, sedan slutade jag i ca en vecka (hade inte råd och hämta ut en ny burk), efter veckan har gått så köpte jag burken o började igen. Då började jag bli arg/få utbrott när jag väl började bli sur/irriterad.   Första gången var jag lite mer sur i början men det försvann efter några dagar.

Har just nu 150 mg, och är pratglad och allt det jag behöver men blir trött ibland endå (Har add, så behöver dopamin) och jag o läkaren pratade om att öka dosen till 300 mg, så jag hoppas inte att jag blir mer arg :( 

• Variabla

Jag har bara goda erfarenheter av Voxran. Det positiva ska alltid överväga det negativa. Det låter jättejobbigt att bli så okontrollerat arg! När det går ut över andra levande varelser som din hund är det nog dags att sluta, sakerna man ställer till med i det tillståndet är svåra att förlåta sig själv för sedan. Va snäll mot dig själv, inse att Voxran inte är din medicin, det finns annat att testa och pussa lite extra på vovven! Det som hände var varken ditt eller hundens fel utan medicinen som ställde till det för dig. 

Ta kontakt med din läkare det första du gör på måndag :) Lycka till! 

• George 1
    Variabla skrev 2013-03-24 12:08:36 följande:
    Jag har bara goda erfarenheter av Voxran. Det positiva ska alltid överväga det negativa. Det låter jättejobbigt att bli så okontrollerat arg! När det går ut över andra levande varelser som din hund är det nog dags att sluta, sakerna man ställer till med i det tillståndet är svåra att förlåta sig själv för sedan. Va snäll mot dig själv, inse att Voxran inte är din medicin, det finns annat att testa och pussa lite extra på vovven! Det som hände var varken ditt eller hundens fel utan medicinen som ställde till det för dig. 

Ta kontakt med din läkare det första du gör på måndag :) Lycka till! 
    JO ! Det var Voxrans fel att maten vältes ut i sängen !
    Skyll inte på damsugaren .
    klart voven hoppar upp i sängen om det ligger krubb så där helt öppet !!

• Anonym (konstig)

George1: Det är väl ganska självklart att det inte var Voxran som ställde maten i sängen eller välte ut den, men reaktionen och aggressionerna som följde var ju en direkt orsak av medicinen. Till TS: Att inte ta medicinen på en vecka och sedan ta den igen ska man nog försöka undvika, den här typen av mediciner ska man alltid ta kontuinerligt, och när man slutar ska trappa ut MYCKET långsamt, annars är risken för biverkningar hög.

• Variabla
    George 1 skrev 2013-03-24 14:31:24 följande:
    JO ! Det var Voxrans fel att maten vältes ut i sängen !
    Skyll inte på damsugaren .
    klart voven hoppar upp i sängen om det ligger krubb så där helt öppet !!

Men vad hetsar du upp dig för? 
    Jag pratar inte om varför hunden hoppade upp i sängen, utan hennes reaktion.
  • Nadz

Jag hoppas för allt i världen att det som hände med din misshandel av hunden aldrig mer har hänt! Stackars stackars hund!! Som att misshandla och ta strypgrepp på ett barn fyfan säger jag bara. 

Svar på tråden Ni som tar Voxra! Se hit!