• tinakk

Fodrade eller ofodrade gummistövlar nu?

Min dotter behöver nya gummistövlar då hon växt ur sina men nu vet jag inte om jag ska köpa fodrade eller ofodrade? Det är ju meningen att hon ska ha dem ett tag, men blir det för kallt med ofodrade gummistövlar nu kanske?

• Svar på tråden Fodrade eller ofodrade gummistövlar nu?
  • Queenie70

Ja det är för kallt med ofodrade nu .

• Natulcien

Ja, nu har ju temperaturen legat stadigt på -5 grader här, så ofodrade gummistövlar är alldeles för kallt. I alla fall här i södra Sverige...
    Vi kör vinterkängorna med goretex ett tag till...

• skogsvitter

Vi kör fortfarande med vinterkängorna, alternativt fodrade stövlar då när det blev lite snösmältning för ett tag sen. Ofodrat är alldeles för kallt ännu.

• RöttÄrSött

Om du senare även har råd att köpa ofodrade så tycker jag du ska köpa fodrade. Har du bara råd med ett par så funkar ofodrade med en extra ullsula och dubbla tjocksockar.

• Vinterankan

Vi brukar ha ungefär nollstrecket som gräns mellan vinterskorna och fodrade gummistövlar. Och sedan när det är tydligt vår och inte längre snöslask så byter vi till ofodrade. Om man av någon anledning inte vill köpa både och så är det såklart bättre med ofodrade som man har skickar i när det är kallt. Är ju inte så trevligt med fodrade mitt i sommaren.

• Veritaslux

Vi har inga fodrade gummistövlar utan har använt ett par större stövlar, precis lagom rymliga att ha i ullsula och få plats med raggsocka i ull. (Under det vanliga ullstrumpor som alltid nu på vinterm). Vi har haft stövlarna när det varit slask, dvs runt nollan eller strax över och dottern har inte blivit kall. Nu när det varit riktigt kallt har hon haft vinterkängorna igen. 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • fortsätt paddla

Köp en större st riktiga gummistövlar och lägg i sula och ullsockar.

Svar på tråden Fodrade eller ofodrade gummistövlar nu?