• Anonym

Kort tålamod och explosiv

Nu måste jag bara höra vad ni anser om detta.

Min sambo har så kort tålamod med mig. Blir rasande när jag frågar samma fråga igen (fast han redan sagt vad som gäller innan). Detta börjar bli ett problem för mig för jag känner mig osäker på vad jag kan säga och fråga om. Jag sover dåligt på nätter pga av lillan och ja, jag glömmer lätt och ja, jag kan absolut fråga en gång extra om vissa saker. Men är det normalt att explodera på det sättet han gör? känner mig osäker, för tänker att det kanske är jag som är överkänslig. Vilket jag kan vara i vissa sammanhang.

Han älskar mig och jag honom, men detta korta tålamod och heta temperament är jobbigt.

Usch, jag vet inte riktigt ut eller in. Kanske jag är överkänslig. Och jobbig:)

• Svar på tråden Kort tålamod och explosiv
  • Anonym

Varför frågar du det?

• Anonym

Han dricker, vad jag anser, för mycket. Är han missbrukar....jag vet faktiskt inte.

Han har inget tålamod, kort stubin och jag känner att jag inte vill be honom om hjälp då han tycker det mesta är jobbigt. Så istället för att jag ska få ett nej eller en suck så gör jag det hellre själv. Han gillar heller inte att få nej av människor. Men, det är på den negativa sidan. Han kan och är ofta otroligt gullig, upplyftande och säger även jättefina o gulliga saker till mig.

Jag åandra sidan har extremt tålamod med både barn o vuxna:) kanske lite väl mycket ibland:)

• Anonym

Oj bubbabubba, det var ord o inga visor! Jag ifrågasätter såklart o är ingen mes, men känner att det ofta inte är värt det pga hans reaktioner. Eller rättare sagt ev pga av hans reaktioner, för jag vet ju inte riktigt hur han reagerar utifall att det är ngt  jag upprepar eller han redan sagt till mig innan.

Det är mycket projiceringar, dvs han vänder ofta saker och får det till mitt fel....om du fattar? Jag kan intellektuellt förstå det men känslomässigt så blir jag så ledsen. Jätteledsen faktiskt.

Blir det ingen bättring får jag nog fundera på oss som par:(

• Anonym

4-5 starköl om dagen och 1-3flaskor vin i veckan, det tycker jag är för mycket?

• Anonym

Tack för era åsikter det betyder mycket för mig. Har inte så många vänner att prata med, så jag blir lite insnöad och ensam i detta. Har läst lite och just detta med härskarteknik och manipulation känner jag igen. Även känslomässig utpressning förekommer vid tillfällen. Nu låter det ju som att han är värsta skithögen och jag någon messias så är det såklart inte. Jag kan också vara jobbig och lite gnällig stundom. I hans tidigare relation vet jag att han inte var ok. Det har han berättat och nu blir jag såklart orolig att detta är något som ska växa o jag hamnar i samma sits som hans ex. (nu gillar jag inte henne ngt vidare, men hon hade det nog inte alltid så lätt). Som jag skrev är jag rätt ensam och har svårt att urskilja vad som är ok och inte. Därför skrev jag här för att bolla detta med någon.Vi har ett gemensamt barn, han x antal med sitt ex och jag x antal med mitt ex.

• Anonym

Så du tycker det är för mycket också George 1?

• Anonym

George du har rätt, han får alltid människor till att göra saker åt honom. Han gör egentligen särskilt mycket själv mer än att delegera ut och bestämma hur saker och ting ska vara.

Suck.... jag har bara min syster och hon bor långt borta. Och sen en vännina jag pratar med på telefon.

Jag som trodde att detta skulle funka. Mitt problem är nog att jag älskar honom så oerhört.

Det praktiska löser sig alltid, ekonomiskt är jag oberoende. Det är det känslomässiga som är så jobbigt.

Vi får se vad som händer. Men stort tack för era åsikter, jag behövde det just idag.

Kram på er!

Svar på tråden Kort tålamod och explosiv