• qrps

    Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...

    i havet bor aum, aum. Jag tror att den går så här, men jag hittar inte texten till barnlåten någonstans och min ettåring älskar den.

  • Svar på tråden Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...
  • ToK

    Vet inte riktigt vilken du menar.. Är det den här?

    I medelhavet sardiner simmar
    apu apu, apu apua
    Men i mitt hjärta där simmar du
    apu apu, apu apu

    Eller kanske..
    Långt ner i havet där fiskarna bor, där fiskarna bor, där fiskarna bor
    Långt ner i halvet där fiskarna bor, fiiiiskaaarna booooor
    Å så blubbar du - blubblubblubblubblbub, å så blubbar du - blubbblubbblubblbubb, å så blubbar vi blubblubblubblubblubb blubb blubb.   


  • Gurkan

    Jag minns inte texten men vi började en med en gammal fisk i havet bor aum aum och så något om en stor mun och sen minns jag tyvärr inte mer :/

  • qrps

    Nej, det var ingen utav de två. :( Det där "AUM AUM", upprepas efter varje mening. Och sedan sjunger man "och hungrig är han jämt minsann....bla bla bla bla bla bla AUM AUM AUM".

    Tack ändå :) 

  • qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 13:48:40 följande:
    Jag minns inte texten men vi började en med en gammal fisk i havet bor aum aum och så något om en stor mun och sen minns jag tyvärr inte mer :/

    Det måste vara den. Vi hörde den på sångstunden och mitt barn älskar den. Och nu får man improvisera texten.
  • Gurkan
    qrps skrev 2013-03-24 13:56:26 följande:

    Det måste vara den. Vi hörde den på sångstunden och mitt barn älskar den. Och nu får man improvisera texten.
    om ingen hinner före så kan jag fråga en kollega på jobbet imorgon. Någon torde veta :)
  • qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 14:23:01 följande:
    om ingen hinner före så kan jag fråga en kollega på jobbet imorgon. Någon torde veta :)

    Jättesnällt :)
  • Ekrlsn
    En liten manet
    En liten manet är jag, blubb, blubb.
    I havet där vill jag va´
    Bland badande ungar jag ligger och
    gungar.
    En liten manet är jag, blubb, blubb.
  • qrps

    Ekrlsn skrev 2013-03-24 16:04:21 följande:
    En liten manet
    En liten manet är jag, blubb, blubb.
    I havet där vill jag va´
    Bland badande ungar jag ligger och
    gungar.
    En liten manet är jag, blubb, blubb.

    Ekrlsn skrev 2013-03-24 16:06:19 följande:
    www.edu.falkenberg.se/download/18.651bd4b7126...

    ingen av dessa? 
    Tyvärr inte. Tack för länken, det fanns många bra barnvisor där.  :)
  • Gurkan

    Kan det här stämma? En gammal fisk i havet bor aum aum (2ggr) En gammal fisk i havet bor han har en mun som är så stor aum aum aum. Och hungrig är han jämnt minsann aum aum (2ggr) och hungrig är han jämnt minsann han stoppar i sig allt han kan aum aum aum. Det var åratal sen jag sjöng den oc minns bara melodin till de första raderna men inte mer :/

  • qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 18:14:23 följande:
    Kan det här stämma? En gammal fisk i havet bor aum aum (2ggr) En gammal fisk i havet bor han har en mun som är så stor aum aum aum. Och hungrig är han jämnt minsann aum aum (2ggr) och hungrig är han jämnt minsann han stoppar i sig allt han kan aum aum aum. Det var åratal sen jag sjöng den oc minns bara melodin till de första raderna men inte mer :/

    Det var den. Tack så mycket! Vad glad jag blir nu :D
  • qrps

    Det finns en youtubekanal där det finns massa med barnvisor. Det är en tjej som heter Sanna som sjunger och tecknar.


    ">

Svar på tråden Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...